« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

آرشیو برای: "مهر 1395"

چرا معرفت ابوالفضل عباس علیه السلام از همه شهيدان بالاتر است؟

نوشته شده توسطكبري جعفري 27ام مهر, 1395
  در روزهاى كودكى عباس، پدر گرانقدرش چون آيينه معرفت، ايمان، دانايى و كمال در مقابل او قرار داشت و گفتار الهى و رفتار آسمانى ‏اش بر وى تاثير مى ‏نهاد. او از دانش و بينش على(ع) بهره مى ‏برد. حضرت در باره تكامل و پويايى فرزندش فرمود: ان ولدى العباس زق… بیشتر »

امام سجاد (ع) طلایه‌ دار جنبش بیداری اسلامی

نوشته شده توسطكبري جعفري 23ام مهر, 1395
دریغا كه نزد بعضی از مورخان این تصور خطا، شایع است كه پیشوایان شیعه‌ امامیه از فرزندان امام حسین علیه السلام مردمی مظلوم و ستمكش بوده ‌اند که پس از كشتاری كه در كربلا روی داد، از سیاست كناره گرفتند و به ارشاد و عبادت و انقطاع از دنیا پرداختند و بر این… بیشتر »

مصیبت جانسوز شام از زبان امام سجاد (علیه السلام)

نوشته شده توسطكبري جعفري 23ام مهر, 1395
در روایت آمده: از امام سجاد(علیه السلام) پرسیدند: سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟ در پاسخ حضرت سه بار فرمود: (الشام الشام الشام) در روایتی امام سجاد(علیه السلام) به نعمان بن منذر مدائنی فرمود: در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز… بیشتر »

شب دهم ، شب عاشورا، شب حسین بن علی علیه السلام

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام مهر, 1395
غربال گری ها انجام شده است. آن ها که باید می ماندند، مانده اند. غربال خاموشی دانه ریز بوده است ، فقط دانه درشت ها باقی مانده اند! شب ، شب وداع است، بیماری بر سجاد مستولی شده است ، زینب مشغول پرستاری از ایشان است، صدایی می شنود گویا حسین است ، شعر می… بیشتر »

شب نهم، شب تاسوعا ،شب حضرت ادب، شب حضرت عباس علیه السلام

نوشته شده توسطكبري جعفري 19ام مهر, 1395
نام عباس که می آید بی اختیار ادب به معنای تامش در ذهنم متجلی می شود. غیر از این هم انتظار نمی رود. آخر عباس پسر ام البنین است، اسوه ی ادب! راستی می دانید چرا ام البنین می خواندنش؟ خودش خواسته بود. ماجرا از این قرار است: روزی خدمت همسرشان حضرت امیر… بیشتر »

شب هشتم، شب اربا اربا، شب علی اکبر

نوشته شده توسطكبري جعفري 18ام مهر, 1395
  نوبت به علی اکبر رسید. شبیه ترین فرد به پیامبر! چه در سیما و چه در رفتار و گفتار . آنقدر شبیه که وقتی در میدان بود عده ای فکر کردند پیامبر است که به کمک نوه اش حسین آمده است تا با آن هابجنگد. عمر ترسید که مبادا لشگریان بترسند و میدان را ترک کنند.… بیشتر »

شب هفتم، شب شش ماهه علی اصغر

نوشته شده توسطكبري جعفري 17ام مهر, 1395
از سه ساله هم کوچکتر است ، سال ندارد ؛ هنوز حرف نمی زند، هنوز راه نمی رود، هنوز.. آخر گناه ندارد که هنوز ، غذایش شیر و آب است، هنوز عمو آب نیاورده است، هنوز! عطش برایش کم است، خنجر سه شعبه انگار بس است! درد با سال رابطه ی، برعکس دارد ! هر چه کوچکتر درد… بیشتر »

شب ششم ، شب قاسم بن الحسن علیه السلام

نوشته شده توسطكبري جعفري 16ام مهر, 1395
عمو اذن نمی داد. هرچه گریست اثری نداشت ، پای عمو را می بوسید و اشک می ریخت پیش مادر رفت. مادرش نشانی از پدر به او داد و گفت: این را به نزد عمویت ببر. دست خط حسن علیه السلام که از امام خواسته بود به او اجازه میدان دهند، انگار که همه خود را برای این… بیشتر »

شب پنجم ، شب اصحاب و عبدالله بن الحسن علیه السلام

نوشته شده توسطكبري جعفري 16ام مهر, 1395
هنوز به حد بلوغ نرسیده بود و در خیمه گاه با زنان به سر می برد. امام را محاصره کرده بودند. هنگامی که متوجه حمله دشمن به جانب امام شد از خیمه گاه بیرون دوید سراسیمه و شتابان به سمت عمو می دوید. در کنار عمو ایستاد ، زینب سلام الله علیها او را دنبال می کرد… بیشتر »

شب چهارم، شب حر و آزادگی ، شب عون و عبدالله فرزندان زینب سلام الله علیها

نوشته شده توسطكبري جعفري 15ام مهر, 1395
در برابر لشگر کوفیان فریاد برآورد که آیا فریاد رسی هست که از برای رضای پروردگاربه فریاد ما برسد؟ آیا کسی هست که از حرم رسول خدا صلی الله علیه و آله شر دشمنان را دفع نماید؟ نصر و ناصر طلبید اما نه به این خاطر که تنها مانده است ، نه هرگز که او تنها نبود… بیشتر »

شب سوم، شب سه ساله، شب حضرت رقیه "سلام الله علیها"

نوشته شده توسطكبري جعفري 13ام مهر, 1395
از سه ساله گفتن سخت است ... ... نوای کودکانه ای به گوش می رسد، گویا با پدر صحبت می کند، شیرین زبان است، خاصیت سن اش است، آخر سه سال دارد! سه سال دارد و سیلی می خورد، سه سال دارد و پایش درد دارد آخر جای کفش آبله به پا دارد، سه سال دارد و جای عروسک سر پدر… بیشتر »

شب دوم ، شب ورود به کرب بلا

نوشته شده توسطكبري جعفري 12ام مهر, 1395
دوم محرم سال 61 بود که امام به همراه خانواده ویاران! و نه لشکر و سربازان به سرزمین بلا وارد شدند، از برای صلح و اصلاح ونه  جنگ و خون ریزی که وگرنه زن و بچه! را چه به کار است! در جنگ جز دل ناگرانی و رنج و مصیبت. به کربلا که رسیدند حسین"علیه السلام" پرسید… بیشتر »

شب اول ، شب مسلم بن عقیل

نوشته شده توسطكبري جعفري 11ام مهر, 1395
شب اول ، شب مسلم بن عقیل ♣️♣️♣️ به کوفه که رسید، بیعت گرفت از هزاران تن برای پسر عم خود حسین بن علی علیه السلام ! ♣️ مردم فوج فوج به دیدار فرستاده حسین علیه السلام که در خانه مختار یا به روایتی مسلم بن عوسجه مسکن گزیده بود می آمدند ، مسلم پسر عقیل نامه… بیشتر »

زیارت عاشورا در سیره ابرار

نوشته شده توسطكبري جعفري 11ام مهر, 1395
در سال 61 هجری تلخ ترین فاجعه تاریخ انسانی به وقوع پیوست،روز عاشورا بود که بهترین خلق به همراه بهترین نزدیکان وبهترین اصحاب و بهترین مسلمانان در سرزمینی که به واسطه این بهترینها، بهترین شد، شربت شهادت را در عطش وصال دوست،سرکشیدند. اما در مقابل این… بیشتر »

منم گدای حسین (ع)

نوشته شده توسطكبري جعفري 11ام مهر, 1395
از آن خوشم که شدم نوکر سرای حسین منم غلام کسی که بود گدای حسین دو چشم داده خداوند تا که گریه کنم یکی برای حسن آن یکی برای حسین یقین که آتش دوزخ حرام گردیده به جسم آنکه بود یار آشنای حسین برای بخشش کوه گناه یک راه است بریز قطره ی اشکی تو در عزای حسین… بیشتر »

یاد یاران

نوشته شده توسطكبري جعفري 1ام مهر, 1395
روزِ وصل دوستداران یاد باد یاد باد آن روزگاران یاد باد ! کامم از تلخی غم چون زهر گشت بانگ نوش شادخواران یاد باد گرچه یاران فارغند از یاد من از من ایشان را هزاران یاد باد مبتلا گشتم در این بند و بلا کوشش آن حق گزاران یاد باد گرچه صد رود است از چشمم… بیشتر »