« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

آرشیو برای: "شهریور 1396"

حدیث اخلاقی بزرگان

نوشته شده توسطكبري جعفري 28ام شهریور, 1396
چند نصیحت اخلاقی از علامه حسن زاده آملی خودشناسی سودمندترین خود شناسایی ها است؛ کسی که نفس خود را نشناسد آن را مهمل می گذارد. برخی از سخنان اخلاقی علامه حسن زاده آملی را در زمینه نماز شب، دست گیری دیگران و شناخت نفس جمع آوری کرده است که تقدیم خوانندگان… بیشتر »

توصیه‌ای از آیت‌الله بهجت

نوشته شده توسطكبري جعفري 28ام شهریور, 1396
«هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب جهاد_با_نفس را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده‌اید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می‌کند».   سُأل أَبِوعَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام: مَا… بیشتر »

تا می‌توانی این ذکر را ترک نکن!

نوشته شده توسطكبري جعفري 28ام شهریور, 1396
  وقتی برای وسعت مقام و درجه واسطه فیض دعا می شود, دعاهای شخصی هم در آن گنجانده می شود. ترک صلوات ودعا کردن به دعاهای شخصی, مانند رها کردن سرچشمه و به دنبال جوی آب و یا حوض گشتن است ; زیرا وقتی برای وسعت مقام و درجه واسطه فیض دعا می شود, دعاهای شخصی هم… بیشتر »

عیدالله الاکبر

نوشته شده توسطكبري جعفري 18ام شهریور, 1396
    اَلْحَمْدُ للهِ الّذي جَعَلَنا مِنَ الْمُتَمَسِّكينَ بِوِلايَةِ أَميرِ الْـمُؤْمِنينَ وَالأَئِمَّةِ عَليهم السّلام    عمریست به عشق تو اسیریم علی مست از خم باده غدیریم علی داریم تمنا ز خداوند علی با حب ولای تو بمیریم علی   ⚜️عیدالله الاکبر، عید غدیر… بیشتر »

وظایف ما در قبال غدیر

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام شهریور, 1396
پیامبر گرامی اسلام( صلی الله علیه و آله) با بیان خود در بخش ششم از سخنان خود در خطبه غدیر، این وظایف را برای ما این چنین بیان می کنند: فَلْیُبَلِّغِ الْحاضِرُ الْغائِبَ وَالْوالِدُ الْوَلَدَ إِلی یَوْمِ الْقِیامَةِ. "پس بایسته است این سخن را حاضران به… بیشتر »

غدیر آرمان اسلامی

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام شهریور, 1396
    با توجه به آنچه نقل کردیم و توضیح دادیم (درسهای غدیر) روشن است که عید غدیر، اسلامی است نه صرفا شیعی. و اگر در بسیاری از جوامع اسلامی به دست فراموشی سپرده شده است، این، از نظرمبادی اسلام، یک گناه بزرگ اجتماعی است و میراندن یکی از چهار اصل اساسی اسلام… بیشتر »

درسهای خطبه غدیر

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام شهریور, 1396
    3.امامت “امامت ریاست کلی الهی است به نیابت از رسول خدا در امور دین و دنیای مردم” با رحلت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) نزول وحی و نبوت پایان یافت وبه تصریح قرآن بعد از او تا رستاخیز پیامبری نمی آید و بر کسی وحی نازل نمی شود.… بیشتر »

درسهای خطبه غدیر

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام شهریور, 1396
      2.نبوت کسی که توحید را پذیرفته باشد و جهان را مخلوق ارده و شعور بداند از نظر علمی نمی تواند منکر وحی گردد. زیرا انکار وحی به معنای انکار هدف و فلسفه آفرینش و انکار هدف به معنای انکار اراده و شعور در رابطه با خلقت است. به سخن دیگر اصل… بیشتر »

درسهای خطبه غدیر

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام شهریور, 1396
      درسهای خطبه غدیر(توحید ، نبوت، امامت ) 1.توحید اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذی عَلا فی تَوَحُّدِهِ وَ دَنا فی تَفَرُّدِهِ وَجَلَّ فی سُلْطانِهِ…… ستایش خدای را سزاست که در یگانگی اش بلند مرتبه و در تنهایی اش به آفریدگان نزدیک است؛ سلطنتش… بیشتر »

پیام غدیر

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام شهریور, 1396
  واقعه غدیر خم، تنها یک حادثه زمانی مربوط به گذشته نبود، بلکه پیامی برای همه مسلمانان و همه دوران ها داشت، پیام غدیر را می توان چنین ترسیم کرد: “غدیر “ علی علیه السلام هنوز هم چشمه ای لبریز از آب حیات و دریای مواج از کرامت ها و هدایت هاست.… بیشتر »

جشن عروسی ، به همین سادگی ، به همین زیبایی

نوشته شده توسطكبري جعفري 2ام شهریور, 1396
  جشن عروسی، مراسم مقدس و مبارکی است و از دریچه دین و عقل نیز که به آن بنگریم لزوم برگزاری آن را تایید خواهیم کرد. عروسی حضرت زهرا سلام الله علیه  خود نشانه ای بر اهمیت برپایی این مراسم دارد. اما برپایی چنین مراسمی الزاما به معنی امروزی ان نیست.   جشن… بیشتر »

مواد لازم برای ساختن یک زندگی خوشبخت

نوشته شده توسطكبري جعفري 2ام شهریور, 1396
جنبه های آسمانی و معنوی این ازدواج با جنبه های عادی و زمینی آن، در مراحل مختلف به شدت در هم تنیده اند و اصلا یکی از علل خاص بودن این ازدواج، همین است.    ازدواج امیرالمؤمنین با حضرت صدیقه اطهر سلام الله علیهما یک اتفاق خیلی خیلی خاص بود در جهان خلقت.… بیشتر »