« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

آرشیو برای: "مهر 1396"

یادی از شهدا

نوشته شده توسطكبري جعفري 18ام مهر, 1396
  بخشی از وصیت نامه شهید زین الدین بسمه تعالی اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است.     هیچ کس نمی‌تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله‌الحسین(ع) نداشته باشد. اگر امروز ما در صحنه‌های پیکار… بیشتر »

شرکت در مراسم امام حسین (ع) به معنی محبت ذی‌القربی و اجر رسالت پیامبر(ص)

نوشته شده توسطكبري جعفري 16ام مهر, 1396
  آیت‌الله بهجت همیشه می‌گفت: شرکت در مجالس سیدالشهدا (ع) محبت به ذی‌القربای پیامبر (ص) است. در آیه قرآن است که شما به ذی‌القربای پیامبرتان محبت کنید. پیامبر(ص) فرمود من پیامبر شما بودم و از شما چیزی نمی‌خواهم و اجر و مزدی جز محبت به نزدیکانم نمی‌خواهم.… بیشتر »

ابتدای کربلا، غدیر بود

نوشته شده توسطكبري جعفري 13ام مهر, 1396
  ابتدای کربلا، غدیر بود اگر آنجا [حق] غصب نمی‎شد، اینجا هم عاشورا پیدا نمی‎شد. [علاوه‎بر] این مجالس عزاداری برای سیدالشهدا علیه‌السلام، مناسب است که مجلس عزاداری برای خود حضرت امیر علیه‌السلام منعقد کنند. اگر آنجا [حق] غصب نمی‎شد، اینجا هم عاشورا پیدا… بیشتر »

آیا از همسر و بچه های حضرت عباس خبر دارید؟

نوشته شده توسطكبري جعفري 13ام مهر, 1396
لبابه زنی بسیار شایسته پاکدامن و از خاندانی شریف بود. او از بهترین زنان زمانه خود و از محبان امام علی علیه السلام بود. لبابه از حضرت ابوالفضل (علیه السلام) پنج پسر و یک دختر بدنیا آورد. حضرت عباس(علیه السلام) تنها با یک زن ازدواج کردند. او لبابه دختر… بیشتر »

چهل گام با حسین ماندن

نوشته شده توسطكبري جعفري 10ام مهر, 1396
هان! گوش فرادارید... صدای "هل من ناصر ینصرنی" می آید.... دیگر زمان، زمان فقط یا حسین گفتن نیست .... باید با حسین ماند.... و اینک حسین زمانه ما را می خواند.... هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله.... "چهل گام با حسین ماندن" برای مشاهده گام ها اینجا را کلیک… بیشتر »

چگونه فرزندمان را حسینی تربیت کنیم ؟

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام مهر, 1396
واقعه کربلا نه یک حادثه بلکه یک دانشگاه بزرگ تربیتی است، واقعه‌ای که بسیاری از آموزه‌های دینی را در بر دارد لذا والدین برای تربیت عاشورایی فرزندان خود باید کارهایی را انجام دهند.   تربیت فرزند، آموزه های دینی، واقعه کربلا، ابراز محبت به فرزندان، شناخت… بیشتر »

روایت کربلا از زبان دختر سه ساله

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام مهر, 1396
صلی الله علیک یا بنت الحسین(ع) یا رقیه آن هنگام که خورشید وجودت در گودی قتلگاه به خون نشست و لحظاتی بعد در افق کربلا طلوع کرد، آسمان تیره و تار شد. صدای برادرم علی بن الحسین(علیه السلام) را می‌شنیدم که به عمّه‌ام زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) فرمود : این… بیشتر »

​نعمت شناسی امام حسین(علیه السلام)

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام مهر, 1396
واقعه ی عاشورا ، با همه ی بزرگی مصیبت و بی هماوردی فجایعی که بر بزرگترین انسانهای تاریخ داشت، درسهای فراوانی دارد.. در میان معاصرین یکی از بزرگترین اندیشمندانی که توجه ویژه ای به این مسئله داشته اند مرحوم علامه محمد تقی جعفری(ره) بودند که مجموع سخنرانی… بیشتر »

جهاد و دفاع از منظر آیات و روایات

نوشته شده توسطكبري جعفري 4ام مهر, 1396
     سوال : چرا در اسلام جنگ تشریع شده است ؟ آیا اسلام دین جنگ است؟   دین اسلام ، دین صلح و آرامش است و دعوت کننده به آن نیز هست سوره بقره آیه 208 : یا ایها الذین آمنوا ادخلوا فی السلم کافه.  ای اهل ایمان همگی داخل در صلح و آرامش در آیید. سوره یونس آیه… بیشتر »

کراماتی از سه ساله امام حسین علیه السلام

نوشته شده توسطكبري جعفري 2ام مهر, 1396
درباره وجود مطهر حضرت رقیه باید گفت؛ مورخان هنگامی كه نام فرزندان امام حسین را بیان می كنند وقتی به دختران حضرت می‌رسند فقط به نام های دو دختر حضرت به نام های فاطمه و سكینه اكتفا كرده اند.    در كتاب كامل بهایی نوشته علاء الدین طبری از منابع شیعی (قرن… بیشتر »

روزنگار محرم

نوشته شده توسطكبري جعفري 1ام مهر, 1396
    برای همراهی با شهدای کربلا در هر شب اینجا را کلیک کنید بیشتر »