« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

آرشیو برای: "بهمن 1396"

لباس سقیفه پوشیدن و شعار علوی دادن!

نوشته شده توسطكبري جعفري 30ام بهمن, 1396
امام صادق علیه السلام به جامعه شیعه آموخت نمی توان فقط شعار داد، شیعه علاوه بر قلب و زبان ، عمل را همراه خود دارد اینگونه نیست انسان لوازم زندگیش اموی و عباسی باشد و لباس سقیفه بپوشد ولی شعار علوی بدهد.   امام صادق علیه السلام و امام حسین علیه السلام در… بیشتر »

فاطمیه شکل عزایت فرق دارد آقا جان!....

نوشته شده توسطكبري جعفري 30ام بهمن, 1396
  یا صاحب الزمان ▪️ بی شک غم مادر برایت فرق دارد فاطمیه شکل عزایت فرق دارد درد گلو داری ز سوز ناله هایت آه می کشی،لحن صدایت فرق دارد! رخت سیه داری به تن از داغ مادر فاطمیه رنگ عبایت فرق دارد ️ای مرد تنهای زمین جانم فدایت این یک دهه درد و بلایت فرق دارد… بیشتر »

فاطمه زهرا(سلام الله علیها) الگویی تمام عیار برای جامعه اسلامی

نوشته شده توسطكبري جعفري 27ام بهمن, 1396
  به لطف الهی در جامعه شیعی ما به خصوص در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و نهضت نورانی حضرت امام(ره)، درباره این بانوی بزرگوار صحبت زیاد شده، هر چند که هنوز به بسیاری از ابعاد زندگانی تابناک حضرت در عرصه‌های مختلف توجه لازم را… بیشتر »

سبک زندگی دینی(سبک زندگی فاطمی (سلام الله علیها)

نوشته شده توسطكبري جعفري 23ام بهمن, 1396
  اگر انسان از دانش و اطلاعات زياد برخوردار باشد، ولي به نحو درستي تربيت نشده باشد، همان دانش، به انحطاط او منجر مي شود. اگر آدمي داراي ظاهري آراسته و قيافه اي زيبا باشد، ولي به نحو مطلوب تربيت نشود، زيبايي ظاهري زمينة انحراف او را فراهم مي کند. اگر… بیشتر »

چهل منقبت و فضیلت حضرت فاطمه زهراء علیها السلام (+ پوستر)6

نوشته شده توسطكبري جعفري 23ام بهمن, 1396
آنچه در این مجموعه مشاهده می فرمایید چهل فضیلت از فضائل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نقل از کتاب فاطمه الزهراء سلام الله علیها نوشته علامه امینی (ره) می باشد.   (33)علما و دانشمندان چنین فتوا داده اند که هر کس پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و… بیشتر »

آهنگ "ایران فدای اشک و خنده ی تو" /همراه با متن

نوشته شده توسطكبري جعفري 22ام بهمن, 1396
    برای دریافت آهنگ اینجا را کلیک کنید بیشتر »

♥️ ♥️ ♥️ بهمن خونين جاويدان

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام بهمن, 1396
  ♥️ ♥️ ♥️ بهمن خونين جاويدان  نژاد هر تكبير، به خون و آگاهى مى‌رسد. وطن نيز با تكبيرهاى خون‌رنگ مردان، به حياتى دوباره رسيد.  ما، از دلِ تك‌تكِ قصيده‌هاى قيام كرده، صداى خون را مى‌شنويم  در رگ‌هاى انقلاب ما، شعر ايستادگى جارى است.  ميان اين نغمه‌هاى… بیشتر »

چهل منقبت و فضیلت حضرت فاطمه زهراء علیها السلام (+ پوستر)5

نوشته شده توسطكبري جعفري 17ام بهمن, 1396
آنچه در این مجموعه مشاهده می فرمایید چهل فضیلت از فضائل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نقل از کتاب فاطمه الزهراء سلام الله علیها نوشته علامه امینی (ره) می باشد   (26) اشتراک حضرت زهرا (علیهاالسّلام) و هم ردیف و هم درجه بودن اوست، با پدر و همسر و… بیشتر »

کتاب و کتابخوانی از منظر اسلام

نوشته شده توسطكبري جعفري 15ام بهمن, 1396
گذری کوتاه بر چگونگی تکامل علمی و فرهنگی اسلام فرهنگ و دانش افراد جامعه، مهمترین شاخص ارزشی آن به حساب می‌آید. از آنجا که تمام باورهای بنیادی و ساختارهای فکری انسان‌ها برگرفته از فرهنگ‌ آنان است، نقش عمده و سازنده آن را در زندگی انسان نمی‌توان نادیده… بیشتر »

چهل منقبت و فضیلت حضرت فاطمه زهراء علیها السلام (+ پوستر)4

نوشته شده توسطكبري جعفري 15ام بهمن, 1396
آنچه در این مجموعه مشاهده می فرمایید چهل فضیلت از فضائل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نقل از کتاب فاطمه الزهراء سلام الله علیها نوشته علامه امینی (ره) می باشد   (19)حضرت صدّیقه ی زهرا (علیهاالسّلام) نیز، همانند امیرالمؤمنین (علیه السّلام) و فرزندان… بیشتر »

کلیپ تصویری فاطمیه: مهربان زهرا سلام الله علیها (+ متن)

نوشته شده توسطكبري جعفري 13ام بهمن, 1396
  تو نور عالمی ای جان جان جان، زهرا یگانه زهره ی زهرای آسمان، زهرا تو نور عالمی و كلبه ی گلین علی  گرفته عطر حضور تو را بمان زهرا خدا به خوبترین نامها عزیزت كرد زكیه طاهره مرضیه مهربان زهرا همیشه وقت دعا دست های پر مهرت پلی میان زمین بودو آسمان زهرا به… بیشتر »

چهل منقبت و فضیلت حضرت فاطمه زهراء علیها السلام (+ پوستر)3

نوشته شده توسطكبري جعفري 13ام بهمن, 1396
آنچه در این مجموعه مشاهده می فرمایید چهل فضیلت از فضائل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نقل از کتاب فاطمه الزهراء سلام الله علیها نوشته علامه امینی (ره) می باشد   (13)اشتراک حضرت فاطمه (علیهاالسّلام) با پدر، همسر و فرزندانش در مجاز بودن به ورود به… بیشتر »

چهل منقبت و فضیلت حضرت فاطمه زهراء علیها السلام (+ پوستر)2

نوشته شده توسطكبري جعفري 11ام بهمن, 1396
آنچه در این مجموعه مشاهده می فرمایید چهل فضیلت از فضائل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به نقل از کتاب فاطمه الزهراء سلام الله علیها نوشته علامه امینی (ره) می باشد   (7)نام حضرت فاطمه (علیهاالسّلام) هم ردیف پسر، همسر و فرزندانش بر ساق عرش و درهای بهشت… بیشتر »

چهل منقبت و فضیلت حضرت فاطمه زهراء علیها السلام (+ پوستر)1

نوشته شده توسطكبري جعفري 10ام بهمن, 1396
آنچه در این مجموعه مشاهده می فرمایید چهل فضیلت از فضائل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها  به نقل از کتاب فاطمه الزهراء سلام الله علیها نوشته علامه امینی (ره) می باشد       (1) آفرینش زهرا (علیهاالسّلام) قبل از خلقت دیگران همانند پدر، همسر و فرزندانش بوده… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(11)

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام بهمن, 1396
فصل نهم : تعدیل لذّت جویی   طبیعت لذّت ، از درد و رنج ، گریزان است. به همین جهت ، اگر لذّت جویی ،رکن زندگی انسان گردد، تحمّل سختی ها دشوار می شود. سختی ها اجتناب ناپذیرند و لذا انسان لذّت طلب، در برابر آنها زمین گیر می شود . فلسفه کنونی ما درباره بهداشت… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(10)

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام بهمن, 1396
فصل هفتم : کنترل پاداش انجام دادن هر کاري بدون مزد ، غیر قابل تحمّل است ؛ اما اگر با اجر و پاداش ، همراه باشد ، حتّی اگر سخت و طاقت فرسا باشند ، قابل تحمّل خواهند بودعلّت بیان اجر صبر و بردباري در متون دینی. و روایات اهل بیت علیهم اسلام،  توجّه دهی مردم… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(9)

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام بهمن, 1396
  فصل چهارم :  کنترل اِسنادي براي انسان    خیلی مهم است که انسان بداند آنچه می بیند، از چه منبعی صادر شده و به چه کسی منسوب است. این که چه کسی مورد اِسناد است، نقش زیادي در کاهش یا افزایش فشارهاي روانی دارد.   براي انسان ، مهم تر از اصل حادثه ، این است… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(8)

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام بهمن, 1396
  بخش سوم: مهارت های مقابله با تنیدگی   فصل اول :ضرورت مهارت برای مقابله با تنیدگی   رضایت از زندگی مشروط به نداشتن سختی و مشکل نیست؛ در شرایط غیر عادی نیز محتاج مهارت هایی برای رسیدن به رضایت از زندگی هستیم. بدون تردید همه انسان ها در برخورد با موقعیت… بیشتر »

عظمت حضرت موسی علیه السلام

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام بهمن, 1396
  خداوند در قرآن چه چینش دقیقی کرده است! این سیر پر‌نشیب و فرازی که برای حضرت موسی علیه‌السلام بیان می‌کند برای این است که او را به نقطه‌ای برساند که بگوید: ثُمَّ تَوَلَّى إِلَى الظِّلِّ فَقالَ رَبِّ إِنِّی لِما أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقیر؛[۱]… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(7)

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام بهمن, 1396
  فصل سوم:  لذت انس انسان دوست دارد با دیگران باشد و با آنان رابطه برقرار کند این یک نیاز عاطفی است. انسان تنها احساس خلأ می کند که هیچ چیز نمی تواند جای آن را پر کند،بنابراین انس و صمیمیت یکی از عوامل مهم در رضامندی و شادکامی است و شامل قلمروهای زیر… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(6)

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام بهمن, 1396
فصل دوم : بسترهای شادکامی 1. امنیت و شادکامی بستر لازم برای لذت بردن از زندگی، وجود امنیت است. بدون امنیت زندگی جلوه ای نخواهد داشت. امام علی علیه السلام می فرماید: هر شادی نیاز به امنیت دارد.   2. سلامت و لذت امام صادق علیه السلام می فرماید:” لذت… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(5)

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام بهمن, 1396
بخش دوم: زمینه های رضامندی در بخش نخست به باورهایی پرداختیم که نقش مهمی در رضامندی و شادکامی انسان ها داشتند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که توجه به آن ها به اندازه خودشان مهم و تعیین کننده اند. انسان نیازهایی دارد که نمی توان آن ها انکار کرد و تامین… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(4)

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام بهمن, 1396
  فصل هفتم:سخت نگیرید بخش زیادی از سخت شدن زندگی مربوط به سخت گیری ماست نه وجود مشکلات؛ زندگی آن قدر هم که می پنداریم سخت و دشوار نیست اغراق کردنٍ ماست که شدت درجه دشواری را بالا می برد . بنابراین یکی از کلیدهای رضایت از زندگی، راحت گرفتن زندگی است.… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(3)

نوشته شده توسطكبري جعفري 3ام بهمن, 1396
  فصل ششم: مقایسه در زندگی تفاوت سطح زندگی ها یک پدیده مقایسه اجتماعی را بوجود می آورد ، انسان مایل است خود را نسبت به زندگی دیگران ارزیابی کند، نتیجه این مقایسه یا شادمانی و رضایت از زندگی و همراه با امید است یا ناخرسندی و نارضایتی از زندگی، همراه با… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(2)

نوشته شده توسطكبري جعفري 3ام بهمن, 1396
فصل سوم: معنای زندگی انسان موجودی کمال گرا و هدفمند است که از بیهودگی، بی معنایی و بی هدفی سخت گریزان است. چنین موجودی هرچند تمامی امکانات زندگی برایش فراهم باشد، اما اگر به بیهودگی و پوچی برسد، زندگی برایش معنا و مفهومی نخواهد داشت. چه بسیار انسان هایی… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*(1)

نوشته شده توسطكبري جعفري 3ام بهمن, 1396
  بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه ای از کتاب **هنر رضایت از زندگی** اثر عباس پسندیده   بخش اول: باورهای رضامندی فصل اول: بستر کامیابی هیچ انسان موفقی نیست که از هنر رضایت زندگی برخوردار نباشد . انسان موفق کسانی هستند که با زندگی خود مشکل ندارند، اما نه به… بیشتر »

*هنر رضایت از زندگی*

نوشته شده توسطكبري جعفري 2ام بهمن, 1396
خالق جهان و انسان ، خداوند متعال است . او براي خلقت خویش ، هدفی را اراده کرده است . جالب است که آفرینشانسان ، به تصریح قرآن کریم ، خود ، هدف برخی از خلقت هاي دیگر است . چه بسا ابر و باد و مه و خورشید و فلک و بسیاري از موجودات دیگر ، براي بودن ما در این… بیشتر »

فرشتگان رحمت

نوشته شده توسطكبري جعفري 2ام بهمن, 1396
  پنجم جمادی الاولی، سالروز ولادت شیرزن صحرای کربلا، زینب کبراست. او که توانست با پیام رسانیِ شایسته، از بازماندگان حادثه جان سوز عاشورا نیز به نیکویی پرستاری کند و لقبِ «بزرگ پرستار همیشه تاریخ» را زیبنده خود کند. این روز مبارک، از سالها پیش، «روز… بیشتر »

ولادت بانوی فصاحت و اعجاز

نوشته شده توسطكبري جعفري 2ام بهمن, 1396
السلام علیكِ یا زینب كبری،السلام علیكِ یا بنت رسول الله،السلام علیكِ یا بنت امیرالمومنین(سلام الله علیه)   ای فروغ تابنده کوثر! ای پرستار شهادت! تو بانوی فصاحتی و اعجاز. نطق آتشین تو قلب سنگی کوفیان را ذوب کرد، اشک از چشمان آنها به راه انداخت و به سینه… بیشتر »