« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

آرشیو برای: "آذر 1397"

با قرآن 3)

نوشته شده توسطكبري جعفري 24ام آذر, 1397
    این قرآنی که الان مشغول هستید، مطمئن باشید که نه یک خط، نه یک سوره، نه یک آیه، نه یک جمله، نه یک کلمه، یک حرفش ضایع نمی‌شود. الان خیلی نتیجه نقد نخواهید که چه شد؟ چه شد؟ فرض کنید که چقدر قرآن خواندم، نتیجه‌ اش چیست؟ این تلاوت ها نتیجه می‌ گذارد.… بیشتر »

معرفی کتاب جان شیفته

نوشته شده توسطكبري جعفري 19ام آذر, 1397
معرفی کتاب جان شیفته از زبان امام خامنه‌ای (روحی فداه)   «قيمت کتاب «جان‌شيفته» «رومن رولان» به مراتب از اين بيش‌تر است؛ هم تاريخ است، هم ادبيات است، هم اخلاق است، هم هنر است. اين کتاب همه چيز است. اين کتاب را من سال‌ها پيش خوانده‌ام.» جناب آقای محمود… بیشتر »

سند زهرایی بودنم

نوشته شده توسطكبري جعفري 18ام آذر, 1397
  چادرِ من نه برای نشان دادن فقر در سریال ها است نه لباس متهمان دادگاه و زندان ها چادر من تاج بندگی من است سند زهرایی بودنم را امضا میکند بیشتر »

اهمیت خواب ها و مقدمات رسیدن به خواب های صحیح

نوشته شده توسطكبري جعفري 18ام آذر, 1397
در روایتی از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله  آمده است: خواب مؤمن یک جزء از ۴۶ جزء نبوت است.[۱] مرحوم فیض کاشانی قدس‌سره معنای لطیفی برای این ‌روایت فرموده ‌است؛ ایشان می‌‌‌فرماید:   تمام امور، در شش‌ماه اول در خواب به رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله ارائه… بیشتر »

جلسات سلوکی

نوشته شده توسطكبري جعفري 15ام آذر, 1397
  شخص، شخصیت، طلب و توجه مخاطب خیلی دخیل است بالنسبه به آن‌چه که متکلم می‌خواهد بگوید مخصوصاً در باب معارف. اگر اندک انحراف ذهنی در مدار مخاطبین وجود داشته باشد، یک سمت می‌زند؛ یعنی دائرۀ تخاطب و مدارش چرخۀ مناسب ندارد، پایین می‌افتد و ارتباط را دچار… بیشتر »

با قرآن 2)

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام آذر, 1397
    فکر نکنید که این قرآن خواندن‌ها ضایع می‌شود، بلکه وقت دیگری جواب می‌دهد.   مطمئن باشید هر آیه‌ای که خواندید، حتی اگر الآن بهرۀ محسوسی از آن نبرید، بعدها نتیجۀ آن را خواهید دید؛ فقط گاهی مرور می‌خواهد، گاهی تکرار می‌خواهد، گاهی توجه می‌خواهد.   نفس… بیشتر »

تفاوت پیامبر اسلام با دیگر پیامبران

نوشته شده توسطكبري جعفري 4ام آذر, 1397
حاج اقای علوی تهرانی روز چهار شنبه  در برنامه ی " یاد خدا " شبکه قران : زماتی که پیامبر گرامی اسلام (ص) به معراج رفتند خداوند فرمود : یا احمد !  میدانی چرا از تمام انبیا با فضیلت ترشدی ؟ پیامبر فرمود : نمی دانم. خداوند فرمود : به خاطر چهار خص… بیشتر »

تحقیق درباره ولادت حضرت محمدصلی الله علیه و آله

نوشته شده توسطكبري جعفري 3ام آذر, 1397
تحقیق درباره رسول اکرم در متن زیر به تاریخ ولادت حضرت محمد ص پرداخته شده است که به روایت شیعیان هفدهم ربیع الاول و به روایت اهل تسنن دوازدهم همین ماه می باشد شرحی از دوران کودکی ,مراسم نامگذاری و دیگر اتفاقات زندگی ایشان نیز داده شده است    عموم سیره… بیشتر »

با قرآن 1)

نوشته شده توسطكبري جعفري 3ام آذر, 1397
      ما با قرآن، این کتاب الهی خیلی فاصله داریم. درواقع، به خودمان ظلم می‌کنیم. فرصت اجرای کارهای بسیاری در زمینۀ قرآن وجود دارد.   نهج‌البلاغه، که برادر قرآن است، بخشی از فرمایشات حضرت آقا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است. در این کتاب می‌بینید که چطور… بیشتر »