« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

آرشیو برای: "آبان 1398"

سفره ای آماده برای همه

نوشته شده توسطكبري جعفري 22ام آبان, 1398
ما نهج البلاغه می خوانیم سفره ای آماده برای همه  چرا هر حرکت خالص برای اتصال دادن مردم به متون اصلی و دستِ اولِ دین، بدون بررسی و تأمل، متهم به تهمت های ناروایی چون ” تفسیر به رأی"، “اخباریگری” ، ” قشریگری"، ” انحراف از… بیشتر »

وحدت با تبری منافات ندارد

نوشته شده توسطكبري جعفري 22ام آبان, 1398
وحدت با تبری منافات ندارد در مساله وحدت باید حد و مرز‌ها رو بشناسیم تا دچار اشتباه و افراط و تفریط نشیم. از دو جنبه این موضوع رو بررسی می‌کنیم. ۱_اعتقاد(یک امر درونی) ۲_ عمل و رفتار (یک امر بیرونی) خیلیا این دوتا رو باهم اشتباه می‌گیرن. در اعتقاد ما با… بیشتر »

توقع کرم از خدا غلط است

نوشته شده توسطكبري جعفري 22ام آبان, 1398
سخن روز رحمت خدا به کسی داده می شود که از رحمت حق در وجودش ظهوری باشد، اگر رحمتی در خودت بود سزاوار رحمت پروردگار می شوی; آن وقت بگو «یا رب ارحم » خدایا! رحمم کن . اما اگر خدای نکرده رحم نداری، نه به زن و بچه، نه به مشتری، نه به یتیم و زیر دستت رحم نمی… بیشتر »

به امید ظهور

نوشته شده توسطكبري جعفري 17ام آبان, 1398
امام محمد باقر(ع): ‌وقتی مهدی(عج) وارد کوفه می‌شود، بر فراز منبر قرار می‌‌گیرد، سخن آغاز می‌کند، در حالی که مردم از شدت شوقِ دیدارش آنچنان می‌گِریَند که از شدت گریه نمی‌فهمند امام(ع) چه می‌فرماید! اعلام الوری، ص 271     سالروز آغاز امامت حضرت بقیة الله… بیشتر »

از مللک تا ملکوت با نهج البلاغه

نوشته شده توسطكبري جعفري 12ام آبان, 1398
#از_ملک_تا_ملکوت_با_نهج_البلاغه  برادر و خواهر گرامی؛ در روزگار سرگردانی و پوچی بشر و در عصر جاهلیت مدرن و در آستانه ی فروپاشی پر ادعا ترین تمدن دستساز قرنهای جدید، یعنی تمدن پوشالی و شیطانی غرب، دست رحمت الهی و نظر عنایت علوی، قلب شما را ظرف شایسته ای… بیشتر »

سفره ای آماده برای همه

نوشته شده توسطكبري جعفري 12ام آبان, 1398
ما نهج البلاغه می خوانیم  سفره ای آماده برای همه نهج البلاغه در عین عمق و جامعیت بی نظیر، بسیار ساده و قابل فهم برای عموم است. اینگونه نبوده است که مولا امیرالمؤمنین علیه السلام عده ای از فلاسفه، متکلّمین و حکما را جمع و با ادبیات غامض فلسفی و کلامی ،… بیشتر »

نیاز همگانی

نوشته شده توسطكبري جعفري 12ام آبان, 1398
 نهج البلاغه؛ نیاز همگانی رهبر معظّم انقلاب اسلامی درباره احتیاج ما به نهج البلاغه می فرمایند:  « امروز شرایطی مشابه حکومت دوران امیرالمؤمنین علیه السلام است؛ پس روزگار، روزگارِ نهج البلاغه است. امروز می شود از دیدگاه نافذ امیرالمؤمنین علیه السلام به… بیشتر »