« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« سلامت دختران نوجواننام گذاری دختران با الهام از نامهای نمونه »

خانواده و دختران

نوشته شده توسطكبري جعفري 24ام تیر, 1396

 

خانواده و دختران
 

امن ترين و مطمئن ترين پايگاه براي دختران به ويژه دختران، خانواده آنهاست. شيوه رفتارهاي خانواده ها و ميزان موفقيت آنها در عملکرد مناسب مي تواند ضريب اطمينان بخشي را افزايش دهد.

خانواده ها در عصر کنوني، نيازمند تربيت دختراني آگاه و توانمند براي دفاع از خويشتن و گزينش راهي صحيح براي رسيدن به موفقيت و سعادت هستند. در دنيايي که هجمه رسانه اي دشمن در صدد تزريق فرهنگ مسموم بيگانه به فضاي فکري و ساحت رواني دختران است تا از آنان به نام آزادي و تساوي، ابزارهاي دست و ويتريني جهت سودجويي هاي بيشتر بنگاه هاي اقتصادي بسازد، لازم است با اطلاع رساني بهنگام به دختران و همراهي آگاهانه و همدلانه با اين سرمايه هاي ارزشمند، آنان را در مسيري مطمئن بگذاريم.

 

دختران و ارتباط با جنس مخالف
 

يکي از آسيب هاي فراروي دختران امروز، سهولت ارتباط با جنس مخالف است. متأسفانه اين امر، فراگيري زيادي داشته و همه گير بودن سبب شده است تا نوجوانان بسياري آن را تجربه کنند. در اين ميان، دختران به دليل بافت عاطفي خاص خود، بيشتر آسيب پذيرند تحقيقات نشان داده است که انگيزه اصلي ارتباط با جنس مخالف را در دختران، دريافت محبت و توجه مثبت تشکيل مي دهد.

در حالي که در پسران، انگيزه اصلي تأمين نيازهاي غريزي است که با اغواگري هاي پيچيده اتفاق مي افتد. لازم است خانواده ها و همراهان دختران نوجوان و جوان، پيش از بروز چنين ارتباطي، آنها را از آسيب هاي فردي، اجتماعي، اخلاقي و روان شناختي آگاه سازند و نيازهاي طبيعي شان را از روش هاي صحيح، مانند ايجاد گروه هاي دوستي هدف مند با جنس موافق و بهره وري بيشتر از زمان براي رسيدن به اهداف، تأمين کنند.

دختران و رسانه هاي نو
 

دختران امروز با ابزارهاي متعددي روبه ور هستند که استفاده نابجا از آنها مي تواند سرنوشتي دور از انتظار را براي شان رقم بزند. تلفن همراه، اينترنت، ماهواره و ديگر ابزارها، به همان اندازه که مي توانند خوب و مفيد باشند، زيان هاي آشکار و نهان فراواني با خود دارند.


از ديدگاه آسيب شناسانه مي توان تلفن همراه را منبع بزرگي براي توليد نارسايي ها و معضلاتي دانست که آشکارا يا پنهان در مناسبات زندگي کاربران نفوذ کرده است. تحقيقات اخير که در اين حوزه صورت مي گيرد و اخبار ناخوشايندي که گاه و بي گاه درباره مضرات پزشکي و رفتاري تلفن همراه از گوشه و کنار جهان به گوش مي رسد، بازبيني و نگرش دوباره براي استفاده از اين وسيله پر کاربرد و عادي شده را ضروري مي سازد. با گسترش امکانات ارتباطي در بين نسل جديد به ويژه نوجوانان، هر روز شاهد بروز آسيب هاي اخلاقي - تربيتي تازه اي در اين گروه سني هستيم. دختران نوجوان، به دليل گرايش به هيجانات و نيز کاستي تجارب و ناتواني در قلمرو تفکر، آسيب پذيري بيشتري از اين امکانات مدرن دارد. توسعه روز افزون دسترسي به ماهواره، اينترنت و در دسترس بودن تلفن همراه براي اين گروه، مشکلاتي را ايجاد کرده است.

منبع:سایت راسخون


فرم در حال بارگذاری ...