« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« فاطمیه شکل عزایت فرق دارد آقا جان!....سبک زندگی دینی(سبک زندگی فاطمی (سلام الله علیها) »

فاطمه زهرا(سلام الله علیها) الگویی تمام عیار برای جامعه اسلامی

نوشته شده توسطكبري جعفري 27ام بهمن, 1396

 

به لطف الهی در جامعه شیعی ما به خصوص در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدان و نهضت نورانی حضرت امام(ره)، درباره این بانوی بزرگوار صحبت زیاد شده، هر چند که هنوز به بسیاری از ابعاد زندگانی تابناک حضرت در عرصه‌های مختلف توجه لازم را نکرده و به آن نپرداخته‌ایم.

یا فاطمه


فاطمه زهرا(سلام الله علیها) الگویی تمام عیار برای جامعه اسلامی هم برای زنان و هم مردان به شمار می‌رود و ما اگر امروز عزت و شرافت و دیانتی داریم، بخش قابل توجهی از آن را مدیون حضرت (سلام الله علیها) و حمایت و پشتیبانی ایشان از ولایت و امامت هستیم.


جایگاه بسیار رفیع حضرت فاطمه(سلام الله علیها) نزد پروردگار عالم و نیز دیگر حضرات معصومین(علیهم السلام) بر کسی پوشیده نیست. از امام رضا(علیه السلام) و امام حسن عسکری(علیه السلام) نقل شده که فرمودند:

« ما حجت‌های خدا بر شماییم و مادر ما فاطمه(سلام الله علیها) حجت خدا بر ما (اهل بیت) است».

این کلام عمیق و سنگینی است که شاید برای بسیاری از ما قابل درک نباشد اما نشان دهنده جایگاه و عظمت بانوی بی‌همتایی است که رسول الله(صلی الله علیه و آله) می‌فرمود: «پدرش به فدایش باد»


وجوه مختلف زندگی ام ابیها(سلام الله علیها) برای بشریت مایه الگوگیری است، چه آنکه ایشان چه در بُعد عفاف و حجاب، چه مسائل اخلاقی، خانوادگی و زناشویی، چه از حیث صبر و استقامت و به ویژه حمایت از ولایت و تبعیت از امام و رهبر خویش، بهترین اُسوه حسنه محسوب می‌شوند.

 

ام ابیها

 

اساساً برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) پس از عبودیت و بندگی، مهم‌ترین مساله دفاع از ولایت و امامت بود به طوری که جان گرانمایه خویش را در این راه فدا کرده و در جوانی و مظلومیتی اندوهبار، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و البته راه شهادت راه و صراطی است که ائمه(علیهم السلام) ما همگی بر آن طریق رفتند.

همه ما باید دغدغه‌مندی در حمایت از جریان حق و بصیرت در انجام تکالیف دینی را از مادر سادات فرا بگیریم که چگونه در خفقان شدید روزهای پس از رحلت جانگذار پیامبر(صلی الله علیه و آله) ساکت ننشسته و از حقانیت امام علی(علیه السلام) تا پای جان دفاع کرده و فرزند خویش در رحم را هم تقدیم اسلام و راه خدا کردند.

 

بی‌شک راه سعادت و رستگاری حقیقی همانی است که صدیقه طاهره(سلام الله علیها) با زندگی و بیان و کلام خویش به ما نشان دادند و شیعه واقعی کسی است که نه فقط در حرف و شعار بلکه در عمل و همه لحظات زندگی‌اش به اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه حضرت فاطمه(سلام الله علیها) تاسی کند.

بی‌گمان اگر توانستیم که در این مسیر، ثابت و استوار قدم باشیم قطعاً هم به سعادت دنیوی رسیده و هم در برزخ و روز قیامت مورد شفاعت این شفیعه بزرگ روز جزا قرار خواهیم گرفت.


الگوگیری از سبک زندگی فاطمی در همین دنیا مایه خیر و برکت و دستیابی به آرامش و سعادت برای ماست و اگر امروز گرفتاری‌های جدی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی داریم به این خاطر است که متاسفانه تا حدی از راه و مسیری که اهل بیت(علیهم السلام) برای ما مشخص کرده‌اند دور اُفتاده‌ایم وگرنه هر کس بر طریق این خاندان حرکت کند، گمراهی و ضلالت به سراغش نمی‌آید.

وب سایت : مروارید نیوز پايگاه خبری تحليلي بندر لنگه

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: مستاجر خدا:) [عضو] 
5 stars

احسنت
ممنون از مطلبتون
خوش حال میشم به وبلاگم سر بزنید
http://blogroga.kowsarblog.ir/
یا علی(علیه السلام)

1396/12/01 @ 14:30
نظر از:  
5 stars
1396/12/01 @ 15:05
نظر از: ستاره مشرقي [عضو] 

احسنتم
ممنونم

1396/12/02 @ 23:08
نظر از:  

سلام وبلاگ زیبایی دارین لطفا به وبلاگ ما هم سربزنین واز نظرات ارزنده خودتون مارابهره مندکنید.
http://kosar-esfahan.kowsarblog.ir/

1396/12/06 @ 09:50
نظر از:  

سلام
وبلاگ خوبی دارید لطفا به وبلاگ ماهم سربزنید ومارااز نظرات خوب خودبهره مند کنید.
http://kosar-esfahan.kowsarblog.ir/

1396/12/06 @ 11:36


فرم در حال بارگذاری ...