« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

موضوع: "پیام انقلاب"

فصل رویش، انتخابات تاریخی

نوشته شده توسطكبري جعفري 10ام بهمن, 1402

انتخابات1402
فصل رویش، انتخابات تاریخی 

 خدا رحمت کند آقای مشکینی را؛
یکبار قبل از انتخاباتی در خطبه هایش انتخابات را تشبیه می کرد به کربلا و می فرمود:

صحنه انتخابات صحنه کربلا است.

کسی که در انتخابات شرکت نمی کند گویا دارد یزید را یاری می کند.
کسی که در انتخابات شرکت می کند ولی رای سفید می دهد انگار در کربلا است ولی تیر به سوی هدف خاصی نمی اندازد.
کسی که به غیر صالح رأی می دهد گویا دارد علیه امام حسین شمشیر می زند.
کسی که می گردد و اصلح را انتخاب می کند گویا دارد از امام حسین دفاع می کند.

رأی مسئولیت آور است. با دقت و بصیرت رأی دهیم.

 

جوان انقلابی قصه دارد .......

نوشته شده توسطكبري جعفري 12ام بهمن, 1399

انسان انقلابی کسی‌ است که قصه دارد

 
انسان‌ها چهار دسته‌اند:
–  یا همچون امام حسین(علیه السلام) قصه دارند؛
–  یا مثل یزید، قصه‌ی صاحبان قصه‌ها (امام حسین علیه السلام) را کامل می‌کنند؛
–  یا همچون حضرت زینب(سلام الله) قصه‌ها را روایت می‌کنند.
–  و دیگران که منفعلانه، می‌شنوند.

 

انسان انقلابی کسی‌ست که قصه دارد. قصه‌‌ی او را کسانی کامل می‌کنند (شهیدش می‌کنند) و قصه‌اش را دیگران روایت می‌کنند. شهید احمدی‌روشن، قصه‌ای داشت؛ که یزیدیان با ترورش آن‌را کامل کردند و امروز کسانی هستند که قصه‌ی او را روایت می‌کنند.

جوان انقلابی امروز، اگر در جوانی‌اش تصمیم نگیرد در زندگی خود قصه داشته باشد، همچون جریان آب در مرداب، راکد می‌شود.

استاد حسن عباسی
قم – ۲۷ شهریور ۹۵

و من می گویم شهید سردار سلیمانی هم قصه‌ای داشت؛ که یزیدیان با ترورش آن‌را کامل کردند و قصه‌اش را دیگران روایت می‌کنند و خواهند کرد……..

 

روزهاى فراموش نشدنى

نوشته شده توسطكبري جعفري 12ام بهمن, 1399

 

مقام معظم رهبری:

ايّام دهه فجر براى ملت ايران، روزهاى فراموش نشدنى است. از هنگام ورود امام تا وقتى كه به‏ كلّى كمر طاغوت به دست اين مردم شكست، اين ملت روزهاى پُرشكوه و پرحماسه ‏اى را گذراند.

دهه فجر، مظهر آن شكوه و عظمت و فداكارى ملت ايران است. عزّت ايران و ايرانى، بلكه عزّت اسلام و مسلمين، در اين دهه، به ‏دست ملت مقاوم و شجاع و قهرمان ايران پايه ‏گذارى شد.

اولين انقلابى كه با مردم شروع كرد، با مردم ادامه داد، حرف خود را عوض نكرد، راه خود را تغيير نداد و اهداف خود را كم و زياد نكرد، انقلاب اسلامى ايران است.

دهه فجر مظهر شكوه و عظمت و فداكاري ملت ايران است.

 

 

تفكربسیجی فیلتر نمی شود

نوشته شده توسطكبري جعفري 3ام آذر, 1399

Image result for ‫بسیجی در جنگ‬‎

ای تاریخ بشکند قلمت اگر ننویسی بر بسیجیان سپاهیان حضرت امام خمینی چه گذشت ؟

ما روایتگر جنگیم ،جنگ نه… دفاع …دفاعی مقدس… دفاع در مقابل هواها و هوس ها از فطرتی خدا جو و خدا خواه ، و شهید فاتح مطلق این میدان است.

سالیان درازی از پایان جنگ گذشته و می گویند باب شهادت نیز بسته شده برای بسیاری جنگ دیگر یک خاطره ای بیش نبوده ،خاطراتی از یک دوران سپری شده و دیگر هیچ ، به راستی آن کسانی که قسمتی از وجود خود را در همان دوران سپری شده جاگذاشته اند .نیمی از پاره تن خود را چگونه میتوانی بگوئی که جنگ برای او پایان یافته و باب شهادت نیز بسته شده برادر جانبازم آیا برای تو نیز اینچنین است ، هرگز … جنگ ادامه دارد و باب شهادت نیز بسته نیست

فرهنگ شهادت برخاسته از تفکر ناب و خالص بسیجی است و آنجا که امام فرموده بسیج شجره طیبه است ،آری فرهنگ شهادت برآمده از خواستگاه بسیج است، بسیجی با معیارهای همچون ،مردانگی ،غیرت و شرافت ، از خود گذشتگی ،جوان مردی و پاکدامنی و صداقت ،عطوفت .امروز نیز این فرهنگ نیاز ضروری جامعه است ،بدون فرهنگ ناب بسیجی ،ناهنجاری بد اخلاقی از فروپاشیدگی اخلاقی چونان در سرزمین غرب براستی چگونه میتوان جلوگیری کرد.

داشمندان و پژوهشگران غربی به تازگی به این نتیجه دست یافته اند که امام خمینی چه کرد که جوان و نوجوان ایرانی اینگونه دل به خطر زد و آرمان های خود را در جهان بارور ساخت به هر میزان در نشر و فرهنگ شهادت غفلت کنیم و در ترویج این فرهنگ غنی با مفاهیم ارزش های هشت سال دفاع مقدس که برآمده از همان تفکر بسیجی است در جامعه کوتاهی کنیم فرهنگی یا به نوعی فرهنگ دنیا طلبی، مصرف زدگی و ناهنجاری اخلاقی جایگزین آن خواهد شد.

بشر امروز نیازمند فرهنگی برآمده با معیار های تعریف شده از سوی خدا است که او را در روند زندگی به ارتقا برساند .همه براین محتوا باید تلاش نمایند چرا اینگونه می پنداریم که تنها بنیاد شهید وظیفه دارد در حفظ ارزش ها و نشر آن در فرهنگ شهادت باید انجام وظیفه نماید.آیا دیگر هیچ نهادی در این امر وظیفه ندارد چرا غفلت زده ایم ؟

البته بنیاد شهید هم در تلاش بیشتر است ولی همه مردم همه نهادها همه سازمان ها ،ادارات هم وظیفه دارند بر ترویج فرهنگ شهادت ادای تکلیف کنند و تنها به مناسبت ها پوستری را منتشر کردن بسنده نکنند تمام سختی ها و مشقات و مشکلات جامعه ایثارگری متوجه بنیاد شهید است این تعریف غلطی است ،

ایثارگران برای همه جامعه از وطن دفاع کردند هر چند روحیات ایثارگری ورای این هاست که دستشان را بسوی هر کسی دراز نمایند ولی چرا خودمان را بخواب زده ایم و همه مشتقات جامعه ایثارگری را متوجه بنیاد شهید می دانیم .

وقتی جامعه ای از فرهنگ ناب تهی گردد.دچار تزلزل می شود .انسان رو به بالا قطعاً نیاز خود را تأمین خواهد کرد.انسان موجودی مدام در حال حرکت است حرکت بسوی ارتقا و ابتذال و پیوسته در این دو گرفتار است و مجبور به انتخاب است .وقتی در نشر ارزش های ناب فرهنگ شهادت غفلت می یابیم ،قطعاً جامعه دچار ناهنجاری خواهد شد زیرا انسان تحت تأثیر پیرامون خود دچار تحول است .

پس باید خودمان را متوجه این موضوع نماییم که نشر فرهنگ شهادت را یک وظیفه شرعی بدانیم و جامعه را از این فرهنگ ناب تفکر بسیجی که شهیدان ما برای این تفکر به میدان رفته و با خدای خویش معامله نمودند ،پس ما نیز در این راه بکوشیم تا فرهنگ ناب شهادت بر آمده از تفکر بسیجی در جامعه پایدار بماند.

تبیان

بدترین وزیر

نوشته شده توسطكبري جعفري 30ام بهمن, 1398


انتخاب اصلح از دیدگاه امام علی علیه السلام

انتخابات

 

إنَّ شَرَّ وُزَرَائِکَ مَنْ کَانَ لِلاَْشْرَارِ قَبْلَکَ وَزِيراً، وَمَنْ شَرِکَهُمْ فِي الآْثَامِ فَلاَ يَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً

بدترين وزراى تو کسى است که پيش از تو وزير «زمامداران شرور» بوده و در گناهان آنها شرکت داشته است چنين کسى هرگز نبايد محرم اسرار تو باشد»

نامه ۵۳
نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی