« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

موضوع: "احادیث ، سخن بزرگان"

ضیافت الله مقدمه ای برای لقاءالله

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام مرداد, 1398



در اسلام دو عید است که به عنوانِ عیدِ اسلامی به رسمیّت شناخته شده است: عیدِ شریفِ فطر عید است برای “ضیافه‌الله” ، و عیدِ شریفِ قربان عید است برای “لقاءَ‌الله” ؛ و آن عید که ضیافه‌الله است ، مقدّمه است برای لقاءَالله .

و این‌که امر شده است به حضرتِ ابراهیم که فریاد بزن تا بیایند پیشِ تو ، برای این‌که “راه ، راهی است که از طریقِ ولی‌الله باید طی بشود” ، از طریقِ اولیاءالله باید طی بشود ؛ و حضرتِ ابراهیم - سلام الله علیه - ولیّ وقت بود و ولیّ است برای همهٔ نسل‌ها ، و رسولِ اکرم ولیّ اعظم‌ است و ولیّ است برای همهٔ عالَم ؛ و از راهِ این‌ها باید رسید به آن‌جایی که باید رسید .

✍امام‌خمینی [رحمت‌الله‌علیه]
i

1565634850img_20190812_230149.jpg

خوشا به حال افراد این جلسه

نوشته شده توسطكبري جعفري 31ام تیر, 1398


برڪات ذڪــر صلوات


کاروانی از فرشتگان به امر پروردگار
در جــهان حرکت می‌کنند و هنگامی
که به جلسه ذکر و صلوات می‌رسند
به یکدیگر می‌گـــــویند فـرود آییم…

زمانی که پیاده می‌شـوند اهل جلسه
را هنگام دعا باذکر #آمین یاری کرده
و نیز اهل جلسه را هــــنگام صلوات
کمک و هـمراهی می کنند و در پایان
به یکدیگر می‌گـویند «خوشا به حال
افـــراد این جلسه که خـــــدا آنان را
آمـــــرزید.»

📚 آثار و برکات صلوات ص 37

1563737518img_20190722_000108.jpg

سیر و سلوک با مکارم الاخلاق

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام اردیبهشت, 1398

 

دعای مکارم الاخلاق یکی از دعاهای معروف امام سجاد و دعای بیستم صحیفه سجادیه است.

این دعا به دلیل دارا بودن محتوا و مضامین عالی و ابعاد تربیتی و سیر و سلوکی از سوی سالکان و عارفان و محققان و دعا پژوهان مورد توجه بسیار قرار گرفته و شرح و تفسیرهای فراوان بر آن نوشته شده است. بررسی این دعا از این جهت دارای اهمیت است که دارای ابعاد گوناگون و از آن جمله توجه به حیات جمعی و تلقین و ارزش گذاری اموری است که فرد در زندگی خود باید آنها را به‌کار گیرد.

این دعا از ۲۲ قسمت تشکیل شده که هر قسمت با درود بر محمد و آل محمد شروع گردیده و با در خواست‌هایی که هر کدام اخلاق پسندیده می‌باشد دنبال می‌گردد.

 بخشی از فرازهای اول و دوم دعای بیستم صحیفه سجادیه

خدایا بر محمد و آلش رحمت فرست، و ایمان مرا به کاملترین مراتب ایمان برسان، و یقینم را فاضلترین درجات یقین ساز، و نیتم را به بهترین نیتها و عملم را به بهترین اعمال ترفیع ده.
خدایا به لطف خود نیتم را کامل و خالص ساز. و یقینم را ثابت و پا برجای دار و به قدرت خود آنچه را که از من تباه شده اصلاح فرمای.
خداوندا بر محمد و آلش رحمت فرست و مهماتم را که باعث دل مشغولی من است، کفایت کن و مرا به کاری که فردا از آن مورد سؤال قرار می‌دهی بگمار، و روزگارم را در آنچه برای آنم آفریدهای مصروف دار و از غیر خود بی نیاز ساز و روزیت را بر من بگستر و به نگاه کردن به حسرت در مال و منال و جاه و جلال توانگرانم دچار مکن و عزیزم گردان و گرفتار کبرم مساز و بر بندگی خود رامم کن و عبادتم را به سبب خود پسندی تباه منمای. و خیر را برای مردم به دستم روان کن. و کار نیکم را به منت نهادن باطل مگردان و اخلاق عالیه را به من مرحمت فرمای. و مرا از تفاخر و مباهات نگاه دار.

ادامه »

نغمه‌های معنوی....

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام اردیبهشت, 1398

صحیفه


مقام معظم رهبری:


من به یکایکِ شما عزیزان توصیه میکنم تا آن‌جا که میتوانید، با صحیفه سجادیّه مأنوس شوید.

 

کتاب بسیار عظیمی است. این که گفته‌اند زبور آل محمّد، واقعاً همین طور است؛ پُر از نغمه‌های معنوی است، دعا و درس است؛ هم درس اخلاق است، هم درس علم‌النّفس است، هم درس امور اجتماعی است…

شما باید علاج اینها را هم از خدا بخواهید. وقتی که با خدا راز و نیاز میکنید، از جمله چیزهایی که میخواهید، علاج همین مشکلات درونی و نفسانی است.

آن جامعه‌ای که حداقل مجموعه بزرگی از آن با این خصوصیات پرورش پیدا کند، همان جامعه‌ای است که هیچ ترفندی در آن کارگر نخواهد شد.
۱۳۷۶/۰۹/۱۳

بال پرواز جبرئیل از توست یا علی

نوشته شده توسطكبري جعفري 9ام اسفند, 1397

 ️

پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند:
خدا برای هرچیزی بال و پری برای پرواز قرار داده و بال و پر امت من علی بن ابیطالب است.

فضائل خمس من صحاح ستة ج٣ص٢٢٠

شرح :
سخن حضرت در بیان این معنی است که در امّت اسلامی هیچ عملى از اعمال بندگان بالا نمیرود الّا به محبت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام و هیچ کدام از فرشتگان عالم بالا به عالم پایین نزول نمیکنند الا به واسطه قبول محبت و ولایت او و هیچکدام از مومنین در جنات الهی به درجات بالاتر اوج نمیگیرند الا در سبقت گرفتن در پذیرش ولایت و محبت امیرالمومنین علیه السلام و هیچ کدام از جهنمیان از درکات پایین تر به مراتب بالاتر و رقیق تر از عذاب صعود نمیکنند الا بعد از اینکه عدوات کمترى نسبت به محبت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام میورزند.

خلاصه کلام: هیچ شیء از اشیاء ممکنات صعود و نزولی ندارد الا به ️ محبت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام و این همان معنی است که از حدیث کساء مکشوف میشود:
و لا فلک یدور ولابحرا یجری ولا فلک یسری الا بمحبتکم …
ڪانال نــــهـــج_البلاغه