« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« آفتابی همچون غدیرضیافت الله مقدمه ای برای لقاءالله »

توصیه های غدیری

نوشته شده توسطكبري جعفري 26ام مرداد, 1398

 

 توصیه های غدیری

 برادرم! اگر به اهمیت روز غدیر و اعمال آن که در این روایات آمده معتقد می باشی، پس معطل چه هستی؟.
خدای را به خاطر عظمت روز غدیر و این فضیلت بزرگ، سپاسگزار باش. فضیلتی بس بزرگ که شناخت آن دشوار است. ولایت امامت را بر خود واجب شمرده و با تمام توان در شناخت او بکوش. که شناخت امام سرچشمه تمام خیرات است، زیرا فضیلت و خیر در صورتی دوست داشتنی می شود که شناخته شود، و طبیعی است که بعد از شناخت، برای تحصیل آن تلاش می کند. ولایت نیز چنین است و برای به دست آوردن آن باید قبلا آن را شناخت.

 

 و آن گاه که ولایت او را به دست آوردی، به طور طبیعی، لوازم ولایت را انجام دهی، و پس از انجام لوازم ولایت، از کارهای او پیروی نموده، و اخلاق خود را شبیه به او ساخته، به دنبال هدایتهای او رفته و برای به دست آوردن رضایت او تلاش می کنیم. در پی آن، او نیز تو را به دوستی خود برگزیده و تو را به خود نزدیک می سازد. و آن گاه به مقام بالایی رسیده و در همسایگی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) قرار می گیری. زیرا خداوند به علی (علیه السلام) وعده داده است که شیعیانش همسایه و گرداگرد او بوده و بر منبرهایی از نور جای داشته باشند، و ما برای رسیدن به این امر تلاش می کنیم.

 

باری به حکم عقل، واجب است کسی که این مطالب را باور دارد، تمام اعمال را که در این روز وارد شده است را انجام داده، بهره کامل از خیرات این اعمال برده، و از فضل خدا و کرم اولیای او در این روز محروم نماند

حضرت آیه الله میرزا جواد ملکی تبریزی (ره)

 


فرم در حال بارگذاری ...