« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« پسر، نعمت و دختر، رحمت استامام زمان همه جا هست و تمام اعمال ما را می ‌بیند »

گلهاى بهشت

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام تیر, 1396

 

 


پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: فرزند خوب و صالح ، گلى از گلهاى بهشت است .

امام صادق (عليه السلام): ميراثى كه از بنده به خدا مى رسد، بنده صالحى است كه براى او استغفار كند.
و از آن حضرت : دختر حسنه و پسر نعمت است . حسنه ثواب دارد و نعمت سؤ ال و محاسبه .

به پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) بشارت دخترى دادند، به اصحاب نگريست ، آثار كراهت در چهره آنها مشاهده كرد، فرمود: چه مى شود شما را؟ گلى است كه من مى بويم و خدا روزى او را مى دهد.

پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: چه خوب فرزندانى هستند دختران پوشيده و پرده نشين ، هر كه يك دختر داشته باشد، خداوند او را همچون سپرى از آتش برايش قرار مى دهد، و هر كه دو دختر داشته باشد، خداوند او را به واسطه آنها به بهشت برد، و اگر سه دختر داشته باشد، يا سه خواهر جهاد و صدقه (زكات ) از او برداشته مى شود. از حذيفه ، پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: بهترين فرزندان دختر است .


از امام رضا (عليه السلام): چون خدا خواهد به بنده اى خيرى دهد، نميرد تا فرزند خود را ببيند، و روايت است هر كه بى اولاد بماند و بميرد چنان است كه در ميان مردم نبوده ، و هر كه بميرد و فرزندى بگذارد چنان است كه نمرده است .

از امام صادق (عليه السلام): خداوند به مردى كه به فرزند خود محبت زياد ورزد رحمت آرد.
عمر بن يزيد به حضرت عرضه داشت كه : چند دختر دارم ، فرمود: گويا آرزوى مرگشان را مى كشى ؟ اگر چنين باشد و بميرند هرگز در قيامت اجرى نخواهى داشت ، و با حالت عصيان خدا را ملاقات خواهى كرد.

روايت است كه مردى خدمت نبى اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم) آمد، و به مرد ديگرى كه خدمت حضرت نشسته بود، بشارت فرزندى داد، پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: چه مى شود تو را؟ مرد گفت : خير است ، فرمود: بگو چيست ؟ مرد گفت : من از خانه كه بيرون آمدم همسرم درد زايمان داشت ، و خبر يافتم كه دختر زاييده است ، حضرت فرمود: زمين سنگينى او را مى كشد، و آسمان بر او سايه مى افكند، و خدا روزيش ‍ مى دهد، و خود او گلى است كه مى بوئيش ، و بعد رو به اصحاب كرد و فرمود: هر كه يك دختر دارد؛ او در مشقت است ، و هر كه دو دختر دارد، واى بر او، و هر كه سه دختر دارد، از او جهاد بر داشته شده است ، و هر كه چهار دختر دارد، اى بندگان خدا او را كمك كنيد، به او قرض دهيد، به او ترحم آريد.


و پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: هر كه سه دختر يا سه خواهر داشته باشد، بهشت بر او واجب مى شود، پرسيدند: يا رسول الله ! و نيز اگر كسى دو تا داشته باشد؟، فرمود: و اگر دو دختر هم داشته باشد. پرسيدند: اگر چه يك دختر داشته باشد؟ فرمود: اگر چه يك دختر داشته باشد.


از نبى اكرم (صلى الله عليه و آله و سلم): از سعادت مرد اين است كه دخترش در خانه اش حيض نبيند.
از ابن عباس (عليه السلام)، پيغمبر (صلى الله عليه و آله و سلم) فرمود: هر كه از بازار چيزى براى خانه بخرد و براى عيالش ببرد، چنان است كه براى مستمندان صدقه برده است ، و اول به دختران و زنان بدهد، كه هر كس ‍ دخترش را خوشحال كند چنان است كه برده اى از خاندان اسماعيل آزاد كرده است ، و هر كه پسرش را شاد سازد چنان است كه از خوف خدا گريسته است و هر كه از خشيت و خوف خدا بگريد به بهشت درآيد.

 

 

 

منبع : مکارم الاخلاق/ شیخ طبرسی/ باب اولاد


فرم در حال بارگذاری ...