« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« نهم دی؛ تجلی بصیرت، در سایه ولایتچرا ۹ دی را باید گرامی داشت؟ »

دستاوردهای روز بصیرت نهم دی ماه

نوشته شده توسطكبري جعفري 8ام دی, 1396

دستاوردهای روز بصیرت حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‏ ساز ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی آن، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به شمار می‏آید.

حماسه ۹ دی، نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای رسا اعلام کردند اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد، در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

 

در اینجا به برخی از دستاوردهای این رویداد مهم می‏پردازیم:

 

۱/ انقلاب اسلامی، انقلابی عاشورایی است؛ انقلابی برگرفته از شعارهای معنوی و شعورهای متأثر از دینداری و دغدغه‏ های اخلاقی؛ انقلابی که با الهام از نهضت خونین حسینی و به رهبری مردی از تبار پاکان، حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و با همان شعارها و شعورها پیروز گشت و استمرار پیدا کرد. حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۹ دی، یک بار دیگر خاستگاه عاشورایی و ماهیت معنوی انقلاب را یادآور شد و پس از سی سال به جهانیان و فتنه‏ گران داخلی و خارجی ثابت کرد که هنوز هم انقلاب و مردم انقلابی، خون حسین، پیام ‌حسین و مرام حسین (ع) را در بند بند وجود و لحظه لحظه عمر خویش حفظ کرده‏ اند و هر لحظه که احساس وظیفه کنند، با همان شور حسینی به میدان می‏آیند و توطئه دشمن و فتنه فتنه‏گران را به خودشان برمی‏گردانند.

 

۲/ ولایت فقیه، عمود خیمه انقلاب است، مردم در طی سال‏های انقلاب، جایگاه والا و نقش کلیدی ولی فقیه را در هدایت سکان انقلاب در امواج سهمگین و توفان‌های مهیب بارها و بارها تجربه کرده‏اند. آنان به درستی، تضعیف جایگاه ولایت فقیه را تضعیف ولایت معصومان و اطاعت از ولی امر را اطاعت از خدا، رسول و ائمه (ع) می دانند و بدان پایبندند. عشق به ولایت عشق به خداست و عشق به خدا، کلید سعادت دینا و آخرت است. مردم ولایتمدار و سربازان ولایت در یوم الله ۹ دی، با بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‏ای و آرمان‏های امام راحل (ره)، بر پندارهای غلط و خیال‌های باطل کسانی که تصور می‏کردند رهبری از پشتوانه مردمی برخوردار نیست، خط بطلان کشیدند.

 

۳/ از دیگر دستاوردهای مهم نهم دی، انسجام، وحدت و یکپارچگی دوباره مردم بود. به لحاظ شرایط خاص انتخابات دهم و تبلیغات و جوسازی گسترده و سوء تفاهمات ایجاد شده اختلاف، چند‌دستگی، مشاجرات و نزاع های فردی و اجتماعی، صفوف متحد و منسجم مردم را به شدت تهدید می‌کرد و راهپیمایی نهم دی، نقش بسیار مؤثر و معجزه‏آسایی در پیوند درباره دل‏ها و جان‌ها ایفا کرد و انسجام مجدد نیروهای انقلابی با محوریت ولایت فقیه و رفع کدورت‏ها و سوءتفاهمات ناشی از فتنه‏گری دشمن را به ارمغان آورد

 

۴/ دشمن پس از آنکه از مقابله نظامی و اقتصادی با نظام بهره ‏ای نبرد، به جنگ نرم روی آورد و مقام معظم رهبری نیز بارها با عناوین مختلف، این مهم را یادآور گردید و توجه همگان، به‌ویژه مسئولان و نخبگان را به ضرورت هوشیاری در برابر جبهه فرهنگی معاند جلب نمود.

 

فتنه سال ۸۸، نمادی شفاف از سرمایه ‏گذاری فرهنگی استکبار جهانی برای به زانو درآوردن نظام اسلامی با بهره ‏گیری از عناصر داخلی بود.

 

اما مردم با حضور آگاهانه و هدفمند خود، پیام روشن و قاطع خویش را با صدای رسا اعلام نمودند که در جبهه فرهنگی نیز همچون سال‏های دفاع مقدس، مقتدارنه، آگاهانه و با تجهیز سلاح ایمان، علم و بصیرت با محوریت ولایت فقیه از آمان ها و اصول اسلام عزیز و انقلاب اسلامی پاسداری می‏کنند و این مسیر پر افتخار را تا فتح قله‏های فرهنگی و علمی جهان ادامه خواهند داد.

 

سازمان تبلیغات اسلامی

 


فرم در حال بارگذاری ...