« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« ما که نباید فقط اظهار ارادت کنیم..تکلیف یا حق؟! »

تبرّک امام

نوشته شده توسطكبري جعفري 31ام خرداد, 1400

شهید چمران

 

وقتی شهید مصطفی چمران ستاد جنگهای نامنظم را تشکیل داد، عدّه ­ای از اقشار مختلف مردم «پیر» ، «جوان» ، «متأهل» و «مجرد» به ایشان پیوستند.

ایشان هر چه اصرار می ­کرد که به این سپاهیان و نیروهای مردمی مختصر حقوقی بدهد قبول نمی ­کردند. در حالی که در بین آن ها افرادی بودند که زن و بچه داشتند.

تا این که شهید چمران چاره ­ای اندیشید که آن ها مجبور شوند پولی را دریافت کنند. به همین دلیل پول را خدمت حضرت امام خمینی (رحمه ­الله) برد و از ایشان درخواست کرد تا آن پول ها را تبرک کنند. شهید چمران با خود گفت اگر پول های تبرکی را به رزمنده ­ها بدهم آن ها حتماً آن را قبول خواهند کرد و دیگر بهانه ­ای برای ردّ کردن آن ندارند. لذا برای هر کس به حسب عائله­ و شرایطی که داشت مبلغی را معین کرد. برای یکی سه هزار تومان، برای دیگری پنج هزار تومان و …

اوّلین نفری را که صدا زد تا پولش را بدهد، جلو آمد که با نهایت تعجب دید یک اسکناس صد تومانی برداشت و گفت اگر تبرّک امام است، همین کافیست و بقیه هم همین کار را انجام دادند.

 

آن ها مردانه در کنار فرمانده ­ی خود در راه خدا جنگیدند و بسیاری از آن ها به درجه­ ی رفیع شهادت رسیدند و خود فرمانده هم در دهلاویه شربت شهادت نوشید و به یاران شهید خود پیوست. روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

 

و آن ها رفتند، امّا ما چگونه زندگی می کنیم و چگونه خواهیم رفت؟! 

 

هم اندیشی دینی

نظر از: رحیمی [عضو] 

دورود و سلام خدا بر مجاهدان راه حق

شادی روح شهدا
صلوات

1397/04/01 @ 10:25


فرم در حال بارگذاری ...