« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« نخستین بانوی مسلمانشرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان »

تشویق به خواندن برخی از آیات و سوره ها

نوشته شده توسطكبري جعفري 3ام تیر, 1394

 

احادیث بی شماری از معصومین صادر شده که پرده از روی خواص برخی از سور و آیات قرآنی برداشته و مشتاقان را به قرائت آنها تشویق کرده اند.

حضرت مـوسی بن جعفر علیه السّلام در فواید آیة الکرسی و قرائت سوره قل هو اللّه احد می فرماید:

هرکه در وقت خواب آیة الکرسی را بخواند، از ترس فلج شدن ان شاء اللّه ایمن خواهد بود. و هرکه آیة الکرسی را پس از ادای هر فریضه ای بـخواند، گزندگان بـه او آسیبی نخواهند رساند.

و نیز فرمود: هرکه سوره ی قل هو اللّه احد را پیش از ملاقات با جبّار و ستمگری قرائت کند، خداوند شر او را دفع خواهد کرد و اگر آن را به چهار سو بخواند، خداوند نه تنها او را از شر آن ستمگر ایمن مـی گرداند بـلکه خیر او هم به او خواهد رسید.

همچنین فرمود: اگر از چیزی هراس داشتی، یکصد آیه از هر کجای قرآن که خواستی، تلاوت کن سپس سه مرتبه بگو: «اکشف عنّی البلاء؛ پروردگارا! بلا را از من دور بگردان»(1)

فایده ای دیگر از آیة الکرسی

امام کـاظم عـلیه السّلام فرمود: یکی از پدران بزرگوارم شنید کـه شـخصی سوره حمد می خواند. پس فرمود: وی هم شکر خدا به جای آورد و هم به پاداش رسید. بعد شنید که قل هو اللّه احد می خواند. امام فرمود: ایمان آورد و ایمنی به دست آورد. سپس شـنید کـه انا انزلناه می خواند. فرمود: راست گـفت و آمـرزیده شد. و سپس شنید که آیة الکرسی می خواند. فرمود: به به،آفرین! امان نامه ای برایش فرود آمد.(2)

1. کافی، ج 2،ص621

2. امالی، صدوق، ص 361.


فرم در حال بارگذاری ...