« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« تحت مراقبت امام زمان هستیددعای آل یاسین خوانده ام با شعر کوتاهی »

سهم ما برای زمینه سازی ظهور

نوشته شده توسطكبري جعفري 2ام خرداد, 1395


ای شیعیان بیایید برای ظهور کاری کنیم. بیایید یک صدا و همدل شویم و جو همگانی، برای یادآوری وجود حجت خدا و ظهور پر برکتش ایجاد کنیم. بیایید فسادها را ریشه کن کرده و جامعه را به سوی خودسازی برای یاری موعود جهانی راهنمایی کنیم.

می‌دانیم که یکی از شرایط ظهور، اشتیاق و آمادگی جهانی برای موعود الهی است. موعودی که همه ادیان به وجود او اعتقاد داشته و برای او انتظار می‌کشند.


و می‌دانید که هر انسانی بدون آنکه خودش را در قبل از ظهور بسازد، در بعد ظهور بعید است که توانایی خودسازی داشته باشد؛ و ممکن است در منجلاب فسادها نابود شود و ندای حق در زمان ظهور، در او اثری نکند.

پس بیایید اول از خودمان شروع کنیم و در مرحله دوم، خانواده، دوستان و نزدیکان مان را راهنمایی کنیم. چرا که حتمی بودن ظهور، برای همه ما مسلم است. منتهی نکته اینجاست که اگر ما بتوانیم زمینه سازی کنیم؛ خود و دیگران را آماده کنیم، بدون شک این ظهور جهانی به تأخیر نخواهد افتاد و ان ‏شاءالله نزدیک‌تر خواهد شد.

از جمله کارهایی که می‌توان برای زمینه سازی ظهور انجام داد به شرح زیر است:

خودسازی:


اگر نماز را اول وقت نمی‌خوانیم، اگر خمس و زکات خود را نمی‌دهیم، اگر از یاد و نام حضرتش غفلت می‌کنیم، اگر بدون باک گناه می‌کنیم، گناهانی از جمله غیبت، تجسس، دروغ، احتکار، ربا و…، آن وقت چگونه انتظار داریم که بتوانید زمینه ظهور را فراهم سازیم؟
خداوند برای کسانی که قدر امام شان را نمی‌دانند و از او غفلت کرده و خود را آلوده به گناه کرده‌اند، امام شان را ظاهر نخواهد کرد. آخر به چه امیدی او را ظاهر کند؟ به امید آنکه مانند امامان دیگر …

راهکارهایی برای خود سازی:

1- انجام واجبات مثل:
خواندن نماز اول وقت، گرفتن روزه واجب، دادن خمس و زکات و…

2- دوری از محرمات مثل:
دوری از گناهان زبانی: غیبت، تهمت، دروغ، تمسخر، تجسس، عیب جویی و…
دوری از گناهان مالی: دزدی، احتکار، ربا، گران فروشی و…
دوری از سایر گناهان: روابط نامشروع، موسیقی‌های نامناسب، حجاب و پوشش نادرست و…

3- انجام مستحبات مثل:
دائم الوضو بودن، نماز شب خواندن، به یاد حضرت بودن، دعا برای تعجیل در فرج، خواندن قرآن و تقدیم به حضرت، زیارت معصومین و امام زادگان و مدد طلبیدن از آنان، بسیار صلوات فرستادن برای تعجیل در فرج و…

4- دوری از مکروهات مثل:
دروی از خواب زیاد، دوری از خوراک زیاد، دوری از هر کار لغو و بیهوده.

http://net.tebyan.net

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(2)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
2 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: رحیمی [عضو] 
5 stars

امام_مهدي عليه السّلام فرمودند: وَ لَوْ اَنَّ أشياعَنا وَ فَقَّهُمُ اللّه ُ لِطاعَتِهِ، عَلى
اجْتِماعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ، لَما تأخَرَّ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقائنا، وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمْ السَّعادَةُ بِمُشاهِدَتِنا، عَلى حقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِها مِنْهُمْ بِنا، فَما يَحْبِسُنا عَنْهُمْ إلاّ ما يَتَّصِلُ بِنا مِمّا نُكْرِهُهُ؛

اگر دلهاى شيعيان ما ـ كه خداوند آنان را براى اطاعت خودش موفق كند ـ در وفا كردن به پيمانشان يكى بود هرگز سعادت و ملاقات ما از آنان به تأخير نمى افتاد، بلكه سعادت ديدار با ما همراه با شناخت و صداقت براى آنان زود به دست مى آمد، چيزى جز كارهاى ناشايست آنان ما را از ايشان محبوس نمى سازد.
بحارالانوار، ج ۵۳ ص ۱۷۷.
یا علی علیه السلام

1395/03/03 @ 19:05
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 
5 stars

بر همه گرامی باد

1395/03/05 @ 08:43
نظر از:  

سلام عزیزم بسیار عالی بود

1395/03/05 @ 22:25


فرم در حال بارگذاری ...