« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« داغ جوان سخت است.....قطره ای از دریا »

راهی برای بعدیها

نوشته شده توسطكبري جعفري 9ام مرداد, 1398


 نهج البلاغه عالیترین کتاب شرح و تفسیر قرآن کریم❗️

( قسمت چهارم)

 یک قرآنی دست ما دادند که چون زیر نویس نداشت، هرکسی از ظن خود توانست یک جور برای ما تفسیر کند و تنها تفسیر درست و سره اش را از ما گرفتند، که فهم امیرالمومنین بود.

با این شگرد شیطانی، به ظاهر قرآن را حفظ کردند، اهل بیت را حذف کردند، ولی در باطن قرآن را هم حذف کردند؛چرا؟ چون: « لا يَبقى مِن القرآنِ إلاّ رَسمُهُ» دیگر از قرآن چیزی باقی نماند جز یک رسم الخط!

 بعد توانستند با این قرآن که پیغمبر فرمود جز با این اهل بیت کنار هم نمیشود راه را پیدا کرد، با این قرآن حالا در گام بعدی کار شگفت انگیز بعدی را کردند، با این قرآن اهل بیت را زدند! از آیات قرآن جوری تفسیر به رای کردند، که از آن دشمنی امیرالمومنین درآمد.

 ببینید در این قرآن کریم، در سوره مبارکه بقره، آیه ای هست مربوط به شبی که مولا علی علیه السلام در رخت خواب پیامبر خوابید، خطر قطعی را به جان خرید تا پیامبر جان سالم به در ببرد. خداوند آیه نازل کرد: «وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاء مَرْضَاتِ اللّهِ وَاللّهُ رَؤُوفٌ بِالْعِبَاد» ای پیغمبر بعضی از این مردم هستند که جان خودش را می فروشد برای رضای خدا.( سوره بقره آیه۲۰۷) همه دیدند و شنیدند از پیامبر در وصف علی ابن ابیطالب شب لیلة المبیت.

 وقتی قرآن از اهل بیت جدا شد، و قرآن بدون زیرنویس ارائه شد، چند سال بعد، حدیث جعل شد اینقدر خوب به جامعه تزریق شد، که همه میگفتند: این آیه در مورد عبدالرحمن ابن ملجم مرادی است! چه کسی هست؟! نمیدانیم! چرا؟! کار داریم با او؛ چند سال بعد باید یک کار بزرگی برای ما انجام بدهد.

 چند آیه آنطرف تر در همین سوره بقره یک آیه هست، (آیه ۲۰۴ )که درست در همان شکل و سیاق ولی مفهومی دقیقا ضد آن آیه! یعنی در مقابلش: «وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِي قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ.»پیامبر حواست را جمع کن! یک نفر اطراف تو هست، که چنان اظهار انقلابی گری و اسلام میکند، که تو هم تعجب میکنی، و خدا را دائم شاهد میگیرد، که اینهایی که می گویم به خدا از ته دل میگویم، که تو را فریب بدهد. مواظب باش! و همین مدعی دروغگو دشمن ترین دشمن توست. حالا من نمیتوانم اینجا بگویم این آیه در مورد چه کسی بود؛ اما بعدا حدیث از پیامبر ساخته شد و در جامعه پخش شد که این آیه درباره علی ابن ابیطالب بود. حالا قرآن آمد به جنگ اهل بیت!

 ببینید چطور میشود از قرآن منهای اهل بیت کاردرآورد!! که علی آن کسی است که لجوج ترین دشمن پیغمبر بود. اینها از این آیه در می آید….

 ادامه دارد…

 حجت الاسلام مهدوی ارفع

#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی

 


فرم در حال بارگذاری ...