« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« در سوگ جانانگمانه‌هایی پیرامون جوشن »

شبهه منبع گزارش برخی وقایع مخفی تاریخ

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام خرداد, 1396

 

شبهه:

روحانیون, نحوه رحلت پیغمبر، روز مرگ و محل دفن حضرت فاطمه رو نمیدونن و میگن مشخص نیست, ولی مکالمه اسب شمر رو مو به مو از حفظ هستن !!

از آخرت، ازگفتگوی حضرت علی وقتی سر در چاه میکرد و در تنهایی با خدای خویش راز و نیاز میکرد و گفتگوی خداوند با آدم در بهشت را جوری بدون کم و زیاد تعریف میکنند که هر چی فکرشو میکنم من اگه اونجا حضور هم داشتم همش یادم نمیموند فقط میتونستم اصل ماجرا رو تعریف کنم.

آنها جوری در مورد قیامت و جزییاتش سخن میگویند که انگاری قسمتاییشم که یادشون نمونده روزانه میرن میبینن بر میگردن.

تو شیراز یه آخوندی نحوه ی قربانی شدن گوسفند حضرت ابراهیم و زبان حال گوسفند رو مو به مو با ناله بیان میکرد.

فقیهِ شهر به رفعِ حجاب مایل نیست

چرا که هرچه کند ، در حجاب کند…

پاسخ:

اولاً: این دروغ است که نحوه رحلت پیامبر معلوم نیست. چرا که کاملا در اسناد معتبر تاریخی آمده است ( فقط یک نقلی هم هست که حضرت را مسموم نموده اند. البته این نقل مورد تایید و طبق روایات نیز هست)

قال الصادق علیه السلام: و ما من نبی و لا وصی و الّا شهید. [1]

ابا صلت هروى از حضرت رضا علیه السّلام نقل كرد كه فرمود هیچ یك از ما نیست مگر اینكه كشته مى‏شود. اعتقادات صدوق: می نویسد اعتقاد ما اینست كه پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله وسلم) در جنگ خیبر مسموم‏ شد پیوسته این ناراحتى در آن جناب بود تا بالاخره رگ گردنش بر اثر سمّ قطع شد. و از آن ناراحتى فوت شد.[2]

ثانیاً: محل دفن حضرت زهرا سلام الله علیها توسط خود اهل بیت مخفی مانده است تا بعد از سالها, افکار عمومی جامعه در پی پاسخ این سوال باشند که چرا در زمان حکومت خلفای غاصب در صدر اسلام, قبر تنهاترین یادگار رسول خدا مخفی ماند ؟! درواقع یکی از شواهد جنایات خلفا بر حضرت زهرا سلام الله علیها همین مخفی بودن مزار ایشان است به طوری که بزرگان عربستان, برای فرار از این اتهام به دروغ قبر فاطمه بنت اسد را به عنوان قبر حضرت زهرا معرفی میکنند.

اميرالمؤمنين با عمل به وصيّت زهرا(سلام الله علیها) مبنی بر دفن شبانه و مخفیانه آن حضرت، اذهان جامعه را دچار شك و ترديد كردند و مشروعيت خليفه را زير سؤال بردند و مظلوميت حضرت زهرا(علیها سلام) را بيشتر آشكار ساختند و اين سؤال را هميشه براي همگان مطرح كردند كه چرا قبر زهرا (سلام الله علیها) مخفي مانده است.

بدين طريق زمانيكه حضرت زهرا از دنيا رفتند مردم سراسيمه به خانه حضرت زهرا(علیها سلام) مي‌آمدند و منتظر بيرون آمدن جنازه بودند كه علي ـ عليه السّلام ـ به ابوذر فرمودند: برو و با صداي بلند اعلام كن كه برگردند چرا كه تشييع جنازة دختر رسول‌خدا امشب صورت نمي‌گيرد و به تأخير افتاده‌است. مردم كه متفرق شدند حضرت علي ـ عليه السّلام ـ با كمك اسماء بدن حضرت را غسل و كفن كردند و در نيمة شب با عده‌اي از نزديكان و ياران خويش كه عبارت بودند. از: سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، عباس و زبير و چند تن ديگر به همراه علي ـ عليه السّلام ـ جنازه دختر رسول‌خدا را شبانه تشييع كردند و شبانه به خاك سپردند و حضرت علي ـ عليه السّلام ـ قبر حضرت فاطمه را هم‌سطح زمين كردند و حتي روايت شده در چند نقطه در بقيع حضرت، قبر درست كردند تا دشمنان متوجه نشوند كه قبر حضرت  كدام‌يك است و اين راز مخفي ‌ماندن قبر فاطمه(سلام الله علیها) براي هميشه مانده است و كساني هم كه حضور داشتند ديگر بعدها محل اختفاء قبر ایشان را بيان نكردند.[3]

ثالثاً: مکالمه اسب شمر و … هم از حرفای بعضی مداحهاست. وگرنه در اسناد معتبر تاریخی مربوط به عاشورا چنین چیزایی نیامده است. اگر هم موردی مطرح می شود باید در اسناد تاریخی باشد و مستند. نه اینکه در مداحی ها و اشعار باشد. و اگر کسی هم مطرح می کند باید حتما از او سند خواست.

رابعاً: آنچه از آخرت و درد دل حضرت علی علیه السلام با چاه و جریانات خلقت انسان و مسائل این چنینی مطرح می شود به نقل از ائمه معصومین علیهم السلام است که عقلا و با برهان و استدلال ثابت شده است که ایشان از طرف خدای متعال و به اذن او، دارای علم غیبی بوده و عصمت ذاتی دارند.

خامساً: بین حجاب شرعی مربوط به بحث لباس و حجاب مدعای شبه انداز مغالطه نشود . چراکه اتفاقا مکتب شیعه به دنبال واضح سازی و آشکار نمودن حقایق هست. چرا که هرچه پرده ها کنار رود حقانیت مکتب اهل بیت علیهم السلام بیشتر ثابت میشود.


[1] ر.ک : بصائر الدرجات، محمد بن حسن بن فروخ صفار، ص 503، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی(ره)، قم.

[2] ر.ک : ترجمه جلد هفتم بحارالانوار، ج‏5، ص 176 .

[3]مجلسي، محمدباقر، بحارالانوار، ترجمة محمدجواد نجفي، انتشارات اسلاميه، 1354، جلد دهم، ص 195

http://www.hamyar313.ir/index.php/writings/answer-to-the-questions/385-doubt


فرم در حال بارگذاری ...