« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« خدا یک تار و یک تور و یک تیر دارد...نخستین بانوی مسلمان »

شهدای تشنه لب عملیات رمضان را شنیده ای!

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام تیر, 1394

 

« بسم الله الرحمن الرحیم »

رمضان در جبهه ها در اوج گرمای تابستان آنهم در منطقه خوزستان حال و هوای ویژه ای داشت. سال 60 ماه رمضان در اوایل مرداد ماه و گرمای بالای 50 درجه خوزستان بسیار طاقت فرسا بود. رزمندگانی که از اقصی نقاط کشور به جبهه می آمدند حکم مسافر را داشتند و کمتر می توانستند یکجا ثابت باشند بعضی از آنها در یک منطقه می ماندند و از مسوول یا فرمانده مربوطه مجوز می گرفتند و قصد ده روز کرده و روزه دار می شدند.

روزهای طولانی بالای 16 ساعت، گرمای شدید و سوزان کار فعالیت نبرد با دشمن حتی در منطقه پدافندی شدت یافتن تشنگی و ضعف و بی حالی ازجمله مواردی بود که وجود داشت اما به لطف خدا در ایمان و اراده رزمندگان کمترین خللی ایجاد نمی شد. سال 61 ماه مبارک رمضان در تیر ماه واقع شد. عملیات رمضان در همین ماه سال انجام گرفت.

شب 19 رمضان در حال و هوای خاصی رزمندگان آماده عملیات می شدند. گرمای شدید باد و توفان شنهای روان و از همه مهم تر نبرد با دشمن آنهم برای کسانی که روزه دار بودند بسیار سخت بود. انسان تا در شرایط موجود قرار نگیرد درک مطلب برایش سنگین است.

در آن عملیات بسیاری از عزیزان به وصال حضرت حق پیوستند در حالی که روزه دار بودند و لبهایشان خشکیده بود. اما به عشق اباعبدالله الحسین(ع) و عطش کربلا رفتند و به شهادت رسیدند.

نظر از: عمادی [عضو] 

با سلام واقعا شهدای ما بی نظیر بودند و باید از انها درس بگیریم

1394/04/07 @ 22:33
نظر از: رحیمی [عضو] 

سلام دوست عزیزم
از این همه لطفی که به وبلاگ ما دارید سپاسگزاریم.یقینا وجود دوستان مخلصی چون شما ما رو به کار در این فضای معنوی و مقدس تشویق می کنه و این تاثیر و تاثر دو طرفه است.آنچه که همگی انجام می دهیم ادای ذره ای از حق بزرگی است که حوزه بر گردن ما داره.امیدوارم سربازان وظیفه شناسی در پایگاه امام عصرمان باشیم.بنده هم صمیمیانه تلاش شما رو در این حیطه ارج می نهم و برای شما دوست عزیزم آرزوی موفقیت روزافزون دارم.
وجود شما مایه دلگرمی ماست.پس ما رو از نظرات ارزشمنتون محروم نکنید.

1394/04/08 @ 10:50


فرم در حال بارگذاری ...