« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« ما مأمور به انتظاریمراز زینب شدن .... »

فاطمه شناسی

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام دی, 1399


شرایط و ضروریات برقراری ارتباط روحی و قلبی با حضرت زهرا سلام الله علیها

حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها محور اصحاب کساء هستند. ارتباط روحی و قلبی با حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها طهارت فوق العاده ای در افکار می خواهد.

هر کسی به این ارتباط، راه پیدا نمی کند. همان طوری که انسان در اعمال و افعال، مراعات می کند، باید در افکار هم مراعات کند تا راه پیدا کند؛ چون آن بزرگوار، الگو و مصداق اتمّ عصمت و طهارت هستند. ایشان الگوی کسی قرار نمی گیرند، مگر اینکه آن شخص، مقداری از طهارت و عصمت را کسب کرده باشد.

در همین امور ظاهری یک بچّه‌ی سه ساله وقتی بخواهد فوتبال بازی کند، فلان الگوی جهانی را احتیاج ندارد؛ بلکه مثلا بچّه‌ی همسایه شان برای او کافی است؛ ولی هر چه پیش می رود، برای او روشن تر می شود که الگویش باید شخص قوی تری شود.

در طریق طهارت هم همین گونه است؛ مخصوصاً حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها رنجی از اهل دنیا کشیده اند که تقرّب به ایشان، با وابستگی به دنیا با آن پیچیدگی که دارد، حاصل نمی‌شود؛ چون نفس، انسان را به هم می پیچاند.

 دل باید آزاد باشد تا به تدریج با الگو ارتباط برقرار کند. اگر کسی با این مرکز، ارتباط روحی برقرار کرد، یک حقّی برای او مسلّم می شود که بقیّه ی اهل‌بیت علیهم‌السلام هم برای او احترام خاصّی قائل می‌شوند. در این صورت، خیلی از راه را پیموده است؛ ولی ما غالباً مشکلاتمان قبل از این مراحل است و برای رفع کردن این مشکلات، گریه بر حضرت سید الشهدا علیه‌السلام بسیار سفارش شده است.

بیانات حجت الاسلام حاج شیخ جعفر ناصری


1549703814img_20190209_124406.jpg


فرم در حال بارگذاری ...