« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« بدون شرحتفاوت غدیر با عاشورا ! »

پرسش: حضرت عباس در میان ما از محبوبیت خاصی برخوردار است. به نظر شما نکته مهمی که در زندگی آن حضرت هست و در جامعه ما و زندگی ما نیست، چه چیز است؟

نوشته شده توسطكبري جعفري 12ام آبان, 1393

پاسخ: این موضوع مهم در شخصیت ایشان ادب است. حضرت قمر بنی هاشم، نمونه کامل تحقق ادب در شخصیت یک انسان است. تولدش ادب بوده است. مادرش پس از حضرت فاطمه ( سلام الله علیها ) باید گفت که مادر ادب بوده است. لذا تمام مراتب و مقاماتی که در اخلاق برای ادب ذکر شده در شخصیت حضرت عباس حلول پیدا کرده است. حالا این شخصیت مودب در مدینه در مکه، در کربلا، در خانه و خانواده، در جامعه در بین زنان، در بین بازاریان در بین همه به نام شخصیتی با ادب معرفی شده است. شخصیتی که گفته شده تمام مردان و زنان عرب مدینه و مکه بر ادب و غیرت و پاکی این مردبزرگ غبطه می خوردند. حالا این ادب کجای جامعه مسلمان ما هست؟ چقدر هست؟ زنان مسلمان ما باید وقتی مردی را می بینند غیرت و جوانمردی او را چنان درک کنند که نشانه آن در حضرت عباس نمود داشته است. اگر می گوییم یا ابالفضل، باید تمام فضائل و نیکویی های اخلاقی هر کس به قدر و اندازه خودش در ما دیده شود. ان شاء الله به مراتب بزرگواری ان بزرگان این مقامات در ما و شما جوان ها و جامعه ما محقق شود.

 

 

نظر از: کوثر [بازدید کننده]
کوثر

نوشته زیبایی بود …
حضرت ابولفضل فرزند کسی است که وقتی بشیر خبر شهادت پسران ام البنین را برای او که در مدینه آورد، قبل از همه ام البنین از بشیر پرسید: از حسینم بگو، حسینم چه شد؟

1393/08/12 @ 23:28
نظر از: زهرا [بازدید کننده]
زهرا

جالب بود

1393/08/17 @ 22:48


فرم در حال بارگذاری ...