« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« چگونه دخترم را تربیت کنم؟بهداشت رواني در دختران و زنان جوان »

الگوهای غربی برای دختران ایران نجات بخش نیست/ حضرت معصومه (س)مدل زندگی دخترانمان شود

نوشته شده توسطكبري جعفري 26ام تیر, 1396




 

معاون شورای زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی :

مدل دختر ایرانی باید حضرت معصومه(سلام الله علیها) باشد و مدل زندگی مادران ایرانی باید حول زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد نه الگوهای غربی که برای فرزندان خودشان هم نجات بخش نیستند حضرت معصومه می توانند الگوی دختران و حضرت زهرا الگوی مادران کشور مان باشند و آیا امروز واقعا از این الگوها استفاده کرده ایم.

واقعیت این است که نمی توان هم زمان از چند الگو در زندگی استفاده کرد در حالی که در ایران دختران و زنان ما در مدل های مختلف مو، لباس، لوازم خانه و… از مدل های اروپایی بهره می گیرند و می خواهیم الگوی حجاب را از دین اسلام و بزرگانی مانند حضرت معصومه سلام الله علیها بیاموزند.

اسلام مخالفتی با زیبایی ندارد و حتی این موضوع را پذیرش نیز دارد ولی مسئله این است که ما نمی توانیم از دو الگو همزمان استفاده کنیم و زمانی که الگوهای خارجی را در زندگی در اختیار فرزندمان می گذاریم؛ چگونه می توانیم وقتی به سن بلوغ و کمال رسید بخواهیم او مطابق رفتارها و هنجارهای دین و ایرانی رفتار کند.

مدل دختر ایرانی باید حضرت معصومه و و مدل زندگی مادران ایرانی باید حول زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) باشد.

 بسیاری از مشکلاتی که امروز در جامعه با آن درگیر هستیم به علت نداشتن الگوی صحیح در زندگی است و اگر مادران ما درست ایفای نقش کنند قطعا تربیت دخترانی را شایسته را خواهیم داشت.

 دنیای غرب نقاط خوبی در رشته پزشکی، برق و علم دست یافته اما در زندگی و تربیت فرزندان دچار چالش بزرگی شده است.

 مادران غربی در تربیت فرزندانشان ناموفقند و این به آن دلیل است که فرزند در غرب از آغوش مادری محروم است

در ادامه بر مدل تربیتی حضرت زهرا و پرورش زنان و دختران بزرگی در اسلام مانند حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) در این مکتب اشاره کرد و گفت: باید این شخصیت های کامل الگوی دختر ما باشند نه مدل هایی که در غرب و اروپا که برای خودشان هم نجات بخش نیستند.

 بیشترین آسیب خانواده ها ناشی از نادیده گرفتن الگوهای اسلامی و توجه بیش از حد به مادیات است امروزه جوامع غربی گرفتار ابعاد مختلف جاهلیت و بی هویتی در قرن 21 شده است.

پوشش در جوامع غربی، اختلاط و عادی بودن روابط زن و مرد، نگاه و صحبت های کنترل نشده و رفتارهای جلوه گرانه باعث شده زن و مرد در کانون خانواده ها به هم اطمینان نداشته باشند.

 در جوامع غربی زنان به ارزانی خود را عرضه و از طرفی به دلیل وجود اختلاط در جامعه، دیگر تن به ازدواج نمی دهند یا به صورت قراردادی با هم زندگی می کنند و پس از مدتی تصمیم می گیرند که می توانند با یکدیگر ازدواج کنند یا نه.

 تعداد زیاد تولد فرزندان نامشروع در جوامع غربی حاکی از این شکست در زندگی هاست و این مساله باعث شده تا شاهد کودک آزاری فراوان در این جوامع باشیم تا حدی که آمار کودکانی که در خانواده های غربی به دست مادران خود کشته می شوند روز به روز در حال افزایش است.

 نزدیک به دو میلیون کودک از زنان ازدواج نکرده در اروپا متولد شده اند، کودکانی هستند که پدرانشان را باید در فضای فیس بوک یا بانک های دی.ان.ای پیدا کنند و این کودکان در معرض خطر بزهکاری اند.

با همه این آسیب ها در غرب است که جوامع غربی به این نتیجه رسیده اند که سبک زندگی آنان علی رغم پیشرفت های علمی پاسخگو نیست.

مشهد – خبرگزاری مهر: بیانات معاون شورای زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی فرشته روح افزا /شهریور 93

 


فرم در حال بارگذاری ...