« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« نصیحت های کلیدی امام خمینی (ره) برای مادرانفرهنگ انتظار با خودسازی منتظران ظهور در ماه رمضان متعالی می شود »

تغییر یک انقلاب

نوشته شده توسطكبري جعفري 11ام خرداد, 1396



نامش به معنای زیر و رو شدن و در آغاز از اصطلاحات علم اخترشناسی بود، فلاسفه از آن به عنوان تغییر در ذات و ماهیت یک شی می کنند. تغییرات در همه چیز است از بدنه تا سر یک حکومت …

انقلاب و تغییر در بدنه و نظام حکومت ها از زمان های بسیار دور حتی قبل از میلاد حضرت مسیح بوده است  ، انقلاب هایی که در یونان و مصر باستان روی داده است و اثراتی را از خود به جای گذاشته است . اما نام انقلاب بیشتر برای ما گره خورده برای عصر حاضر است و از تاریخ معاصر دور نیست

 

اهداف یک انقلاب

انقلاب هایی که بیشتر برای ما نام برده می شود انقلاب فرانسه ، انقلاب روسیه و انقلاب اسلامی ٥٧ ایران است
انقلاب خواستار یک تغییر است ، انقلاب در هر جای جهان می تواند هدفی را به دنبال داشته باشد . انقلاب گاهی می تواند برای برپایی عدالت اجتماعی باشد یا گاهی برای بهتر کردن وضعیت اقتصادی مردم آن سرزمین .

انقلاب در فرانسه یک تغییر گسترده برای تمام آحاد ملت بود یا انقلاب روسیه مملکتش را به سمت و سوی صنعتی شدن برد . و اما انقلاب اسلامی ایران در سال ١٣٥٧ به نقل از امام خمینی انقلاب پابرهنگان بود ، انقلاب مردمی بود که از جانشان گذشتند برای اینکه امنیت ، استقلال و آزادی شان حفظ شود.

انقلاب اسلامی سال  ۱۳۵۷ ایران یا انقلاب بهمن ۵۷ در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی (۱۱ فوریه ۱۹۷۹) با مشارکت اقشار مختلف مردم انجام پذیرفت و با سرنگونی دودمان پهلوی، زمینهٔ پایان نظام پادشاهی و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی به رهبری مرجع تقلید شیعه، امام خمینی را فراهم کرد. تفکرات و شخصیت‌های اسلامی در این انقلاب ضدسلطنتی حضور برجسته‌ای داشتند و امام خمینی آن را انقلاب اسلامی به نفع تمام مردم جامعه خواند.(١)

انقلاب اسلامی ایران که در سال ١٣٥٧ رخ داد ، اهدافی را به دنبال داشت که عدالت اجتماعی را خواهان بود . انقلاب اسلامی در ایران هزینه ای بسیار سنگینی داشت که بیشتر آن را مردم ستمدیده پرداختند . انقلاب در ایران خواهان یکی شدن تمام اعضای این مرز و بوم بود .

امروزه در محافل سیاسی ، از انقلاب اسلامی ایران تعابیر گسترده می کنند ، افرادی از آن به قطار انقلاب تعبیر می کنند و رجالی آن را کشتی طوفان نوح می خوانند که هرکس که سوار این کشتی نشود دچار عذاب الهی می شود و از بین میرود .  حال در تعابیری از انقلاب اسلامی ایران نام دیگری برای آن می نهند ، که باورهای یک انقلاب پابرهنگان را بهم می ریزد.

 

سفره ی انقلاب

انقلاب سفره نیست!

امروز انقلاب به سفره دارد تشبیه می شود، که پهن شده و قرار است عده ای دور آن بنشینند و از آن متنعم شوند و کسی نباید جای دیگری را تنگ کند!

انقلابی که قرار بود استکبار را از بین ببرد؛

انقلابی که قرار بود پابرهنه ها را سروسامان دهد؛

انقلابی که قرار بود انسان را از جهل برهاند؛

انقلابی که قرار بود سرمایه داران زالو صفت را تارومار کند؛

انقلابی که قرار بود کمر تحجر را بشکند؛انقلابی که قرار بود ریشه ظلم را بخشکاند.
این انقلاب به هر چیزی شبیه باشد، به سفره شبیه نیست.

انقلاب که شد سفره، انقلابی ها بیشتر برای خودشان حق قائلند.

انقلاب که سفره شد، دعواست برای سیر شدن!

انقلاب که شد سفره، خوردن فضیلت است نه خوراندن.

انقلاب، مبارزه است، نه سفره! (٢)

انقلاب باید یک تفکر باشد برای بدست آوردن آگاهی ، برای دانستن حق و حقوق ، برای آزادی بیشتر برای زندگی و رفاه بهتر ، برای از بین رفتن فقر ، برای نبودن ظلم و جور

انقلاب یک تغییر است در تمام زمان ها ….


پی نوشت : (١) برررسی انقلاب ایران
(٢) کانال تفکر

تبیان


فرم در حال بارگذاری ...