« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« درسهای خطبه غدیردرسهای خطبه غدیر »

درسهای خطبه غدیر

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام شهریور, 1396

 

 

Image result for ‫نبوت‬‎

 

2.نبوت

کسی که توحید را پذیرفته باشد و جهان را مخلوق ارده و شعور بداند از نظر علمی نمی تواند منکر وحی گردد. زیرا انکار وحی به معنای انکار هدف و فلسفه آفرینش و انکار هدف به معنای انکار اراده و شعور در رابطه با خلقت است.

به سخن دیگر اصل “توحید” از اصل “نبوت” تفکیک پذیر نیست.

پس شناخت درست خداوند او را به این نتیجه می رساند که او انسان را برای تکامل آفریده است.

دین اسلام برنامه تکامل انسان است و اسلام عبارت است از قانونی که کلیه نیازهای فردی ،اجتماعی ،مادی و معنوی بشر را در ابعاد مختلف تامین می کند.

پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) وظیفه داشتند که مردم را برای رسیدن به این تکامل راهنمایی کنند و همه نیاز های بشر را در ابعاد مختلف پاسخگو باشند. و این امر مهم با دریافت وحی از طرف خداوند و ابلاغ آن به مردم انجام می شد.

پیام غدیر یکی از همین نیاز های بشریت بود که پیامبر باید آن را انجام می رساندند تا انسان ها بعد از پیامبر دچار انحراف نشوند و راه سعادت و تکامل را به درستی طی کنند.

پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) در روز غدیر از مردم اقرار گرفتند که چه کسی بر شما از خودتان سزاوار تر است و مردم پاسخ دادند: خداوند و رسولش بهتر می دانند.

این عمل پیامر در آن روز این حقیقت را روشن می کند که :پیامبر می خواستند حقیقت توحید و نبوت را از زبان خود مردم بازگو کنند و بفهمانند که سعادت مردم را خدا و رسولش می داند و تعیین می کند.

از این جهت است که قبول پیام غدیر قبول توحید و وحی و نبوت است.

 


فرم در حال بارگذاری ...