« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس
« عملیات مرصاد حماسه ای پرافتخارخدا کند که بیایی....ولی اگر بیایی ما چه کنیم؟ »

چگونه یک دختر مسلمان باشیم

نوشته شده توسطكبري جعفري 5ام مرداد, 1395

 Image result for ‫دختر مسلمان ایرانی‬‎

 

همواره در تمام جوامع، اعم از جوامع غربی یا شرقی، دختران جوان در معرض آسیب های اجتماعی بوده و از این رهگذر بسیار آسیب دیده اند. یکی از مکاتبی که به طور نادر به زنان و دختران تمام جوامع، احترام گذاشته و برای آنان حقوقی قرار داده و آن ها را قسمت مهمی از افراد جامعه می داند، دین اسلام است.

در اسلام به بانوان و دختران، اندرز شده که پیرو قوانینی باشند که عدل و انصاف و مساوات در آن رعایت شده باشد. هرآن چه زنان و دختران مسلمان رعایت می کنند و انجام می دهند به نفع آن هاست. برخی از دخترانی که به تازگی به دین اسلام روی آورده اند، با این پرسش در ذهن خود روبه رو هستند که با گناهان گذشته ی خود چه کنند؟

اگر از آن دسته دختران مسلمان هستید که در انجام وظایفش کوتاهی کرده، نگران نباشید. هنوز دیر نشده و راهی برای جبران هست؛ پس به این نکته ها توجه کنید:

1. یقین داشته باشید که خدا بهترین ها را برای شما آرزو دارد. اگر بسیار گناه کرده ای و فکر می کنی برای بازگشت خیلی دیر است، اگر واقعاً سعی کنی، می توانی به آغوش او بازگردی. خداوند گناهان کوچک را می بخشد؛ زیرا او «دانا و بخشنده» است.

2. سعی کن موارد اختلاف محیط زندگی خودت و اسلام را مشخص کنی. شاید بتوانی رد پای اشتباه های خانواده یا دوستانت که تو را به مسیر غلط می اندازد، پیدا کنی! اگر رفتار دوستانت را اشتباه دیدی، دوستانت را ترک کن. آن ها در روز رستاخیز نمی توانند در پیشگاه پروردگار در کنار تو باشند. اگر افراد خانوده ات در مسیر غلط باشند، در این صورت کار برای تو کمی مشکل می شود. باید آرام آرام و با تأنی و ملایمت خود را از زندگی خانواده ات بیرون بکشی؛ البته دوست داشتن آن ها برایت مشکل هایی به همراه می آورد.

3. اگر در زمره ی کسانی هستی که تصمیم داری بهترین دختر مسلمان باشی، باید حجاب داشته باشی. حجاب تنها یک تکه پارچه نیست که موی سر را بپوشاند، بلکه روح و ذهن تو را تغییر می دهد. در نظر داشته باش که این راه حمایت خداوند از زنان است. به محض این که حجاب داشته باشی، ارزش های تو اتوماتیک وار بالا می رود. در قرآن صریحاً در چند مورد به پوشش زنان اشاره شده خود را بپوشانند. در جامعه ی عرب آن زمان، مانند قبایل آفریقایی یا جنوب آمریکا، سنت بود که زنان خود را نپوشانند و تو خوب می دانی که زن در آن دوره چه بی بها بود.

4. پنج بار در روز نماز بخوانید. قبل از آن که نماز را در آغوش بگیرید، معانی و مفهوم کلمه های آن را بیاموزید. اگر به زبان عربی صحبت نمی کنی، دست کم ترجمه ی کلمه ها و مفهوم آن را بیاموز. نماز را به عنوان قسمتی از کار روزانه ی خود بدان. بدن ما برای زنده ماندن به غذا نیاز دارد و روح ما به نماز.

5. تلاوت قرآن. قرآن را بخوان و سعی کن معنی آن را درک کنی؛ حتی می توانی معنی قرآن را به انگلیسی بخوانی. تلاوت قرآن در ایجاد ارتباط صحیح تو با خدا مؤثر است و اجازه می دهد که از زیبایی مناطق دیگر لذت ببری و از آن آگاه شوی. به آوای قرآن گوش بده و به او نزدیک و نزدیک تر شو.

6. درباره ی اسلام بیش تر بدان. آن چه بر تو واجب است، باید انجام دهی و آن چه بر تو حرام است از آن حذر کن. در اینترنت منابع ارزش مندی را درباره ی قوانین اسلام می یابی و هم چنین از عقوبت و مجازات کارهای بد و نهی شده نیز آگاه می شوی. مطمئن شو که از وب سایت درست و قابل اعتمادی برای اطلاعات خود استفاده می کنی. مجازات ها شاید گاهی وقت ها خیلی سخت به نظر آیند؛ اما این قوانین سخت، تنها برای حمایت از جامعه است و راهنمای پیروان راه خدا.

7. سعی کن در طول روز چند ساعت از وقت خود را به فعالیت اسلامی اختصاص دهی. به عنوان مثال، چهار ساعت برای نماز، قرآن و فعالیت اسلامی؛ این کار تو را به خدا نزدیک می کند و دانش تو را می افزاید. به یاد داشته باش نماز پنج گانه، تو را در قالب خداپرستی فرو می برد.

 

8. پوشش اسلامی. داشتن پوشش اسلامی به معنای پوشیدن لباس زشت و مندرس و خارج از مد نیست، فقط باید لباس بلندتر بپوشی و از پوشیدن لباس های کوتاه و تنگ صرف نظر کنی. به خاطر داشته باش یکی از قوانین محکم خداوند در پوشاندن تمام بدن به استثنای صورت و دست هاست. این نوع پوشش به شناخت و انتخاب تو در پذیرش امور کمک می کند.

9. کسانی را برای دوستی انتخاب کن و با آنان دوست شو که مسلمانان خوبی باشند. اگر خوش شانس باشی، دختر مسلمانی هم سن خودت پیدا می کنی. مطمئن باش در دوستی با او آسیب نمی بینی. با او در میان بگذار که می خواهی مسلمان خوبی باشی و او حتماً به تو کمک خواهد کرد.

10. از دوستان ناباب بپرهیز؛ حتی اگر دوست قدیم تو باشد. شاید او شخصیت منفی خود را آشکار کند و تأثیر بدی بر تو بگذارد. شیطان در تلاش است تا تو را از مسئولیتی که در این راه برعهده گرفته ای، بازدارد؛ بنابراین باید برای سرنوشت خود با دوستان بد و شیطان بجنگی.

11. خود را ببخش و از خدا بخواه تا تو را به خاطر گناهان کوچکت ببخشد. لازم است به گذشته برگردی و برای ممانعت از تکرار اشتباه های پیشین آن ها را مرور کنی. تو در گذشته مرتکب گناه شده ای و نمی توانی زمان را به عقب بازگردانی؛ اما می توانی از تکرار آن جلوگیری کرده و آن را تغییر دهی.

12. به نقاط ضعف خود توجه کن و آن را از بین ببر. لازم نیست همیشه تو از آسیب پسران فرار کنی، بلکه باید یاد بگیری که به آن ها خیره نشوی و رابطه نداشته باشی. به یاد داشته باش که زنان و دختران مسلمان در گذشته هم با مردان در جامعه و محل کار ارتباط داشتند. زنان در جامعه به مشاغلی مانند تعلیم و تحقیق می پرداختند و به خوبی مورد تشویق و ستایش قرار می گرفتند. آن ها می دانستند نباید زیبایی و جذابیت زنانه ی شان در ایجاد احترام دیگران به آن ها و یا اعتماد به نفس بیش تر و یا حتی سهیم بودن آنان در جامعه، هیچ نقشی داشته باشد. به یاد دار که خدا بسیار سخت مجازات می کند؛ اما در کنار آن، بسیار مهربان و بخشایش گر نیز هست. رحمان و رحیم است. اینان که تو را به راه بد و منفی هدایت می کنند، کسانی نیستند که در زندگی ات به ایشان نیاز داشته باشی.

13. هرروز بهتر از دیروز باش. این مسأله را هرروز در ذهن خود زنده نگه دار که بهترین دختر مسلمان باشی، به این هدف دست نمی یابی مگر آن را کاملاً درک کنی. هرگاه مایل به انجام کاری بودی حتماً از خود سؤال کن «آیا انجام این کار با شریعت موافق است؟» اگر نبود، انجامش نده. به سادگی می توانی بر خود مسلط شوی و آن را انجام ندهی. در هر لحظه از روز، تنها در فکر خوشایند خدا باش.

14. با مردی ازدواج کن که الگوی خوبی برای فرزندانت باشد. پرورش فرزندان به وسیله ی یک مرد شیطان صفت، آنان را به قهقرا می برد و یا دست کم الگوی بسیار بدی برای آن ها می شود. این ازدواج های نامناسب و بد، شیوه ی شیطان را در دنیا می پراکند. اگر قبل از مسلمان شدن با این چنین مردی ازدواج کرده ای، از او طلاق بگیر و با دشمنان خدا بجنگ.

15. اسلام هرگز تو را از تفریح کردن و خوب زندگی کردن، منع نمی کند. زندگی و تفریح سالم در اسلام ممنوع نیست.

 

http://www.hawzah.net

آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: پشتیبانی کوثر بلاگ [عضو] 

با سلام و احترام
ضمن تشکر مطلب شما در منتخب ها درج گردید.
موفق باشید.
————
http://farakhan.kowsarblog.ir/h-masume

1395/05/07 @ 10:52
نظر از: سیده فوزیه موسوی [عضو] 

باسلام وخداقوت
انشاالله موفق باشید التماس دعا

1395/05/07 @ 11:32
نظر از: خادمین حضرت قاسم بن الحسن علیهماالسلام [عضو] 

سلام
ممنون از مطلب خوبتون
موفق باشید

1395/05/07 @ 23:07
نظر از:  
5 stars

سلام و احترام عالی است.

1395/05/08 @ 23:34
نظر از:  

سلام باد عید میلاد بر شما مبارک

…………………………………………..
در چشم خویش ذوق خدا را نگاه کن
گلخنده امام رضا را نگاه کن
از آن زمان که خواهر سلطان ما شدی
بانو ، شما ملیکه ایران ما شدی

میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر بر شما مبارک باد
ممنون از حضورتان

1395/05/14 @ 08:42


فرم در حال بارگذاری ...