« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
  • تماس

آرشیو برای: "مهر 1397"

کربلا بوته آزمایش الهی....

نوشته شده توسطكبري جعفري 28ام مهر, 1397
کربلا؛ آزمایش ایمان است، از ولیِ معصوم تا موالی در آئینه جهاد و شهادت   آری؛کربلا بوته آزمایش الهی شد تا عیار ایمان هر انسانی در آن سنجیده شود از ولیِ معصوم تا موالی و معموم… و هر چه به درگاه قدسی اله مقرب تر، آزمایشش دشوارتر و جانکاه تر…… بیشتر »

شرط پیمان

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام مهر, 1397
حضرت امام علی (علیه السّلام): درباره ی کسانی که با امام (عجل الله تعالى فرجه الشریف) پیمان می بندند و بیعت می کنند، می فرمایند: امام با این شرط با آنان بیعت می کند که در امانت خیانت نکنند، پاک دامن باشند، اهل دشنام و کلمات زشت نباشند، به ظلم و ستم… بیشتر »

مراقب باشیم....

نوشته شده توسطكبري جعفري 21ام مهر, 1397

مردم در جامعه شایسته

نوشته شده توسطكبري جعفري 14ام مهر, 1397
.  یکی از مؤلفه های  جامعه شایسته بر مبنای اصل اخوت، بحث حلم است.  حلم یعنی نفس انسان به اطمینان و آرامشی برسد که در برخورد با ناملایمات از غضب باز بماند و خشمگین نشود.  حلم با کظم غیظ تفاوت دارد. در کظم غیظ، شما خشمگین می‌شوید اما خشمتان را بروز… بیشتر »

اخلاص

نوشته شده توسطكبري جعفري 10ام مهر, 1397

آسان جان دادن.....

نوشته شده توسطكبري جعفري 10ام مهر, 1397
    چرا مرگ سکرات دارد؟/ تأثیرات ذکر “بسم الله الرحمن الرحیم” در سوره ق آیه 19 آمده است: «و سرانجام، سکرات (و بی‌خودی در آستانه) مرگ حقیقت را(پیش چشم او) می‌آورد (و به انسان گفته می‌شود:) این همان چیزی است که تو از آن می­‌گریختی!»   یکی از… بیشتر »

حفظ چشم زخم

نوشته شده توسطكبري جعفري 7ام مهر, 1397
  برخی افراد، از این حیث که در معرض دید و نظر باشند، آسیب‌پذیر هستند؛ همان طور که این تعریف (آسیب‌پذیربودن) در همه‌ی اصناف خلقت هست حتّی در نباتات. درختی که میوه‌ی خوبی به نام سیب می‌دهد، در فصل به‌گُل‌نشستن، احتمال آفت‌گرفتن را دارد؛ پس باید به آن سم… بیشتر »